REKLAMA

Pierwszy bank w Polsce wykorzysta AI. Co to znaczy dla klientów?

Jako pierwszy bank w Polsce Nest Bank wkrótce udostępni dla klientów sztuczną inteligencję i uruchomi asystenta o nazwie N!Asystent, opartego o GPT-4. Klienci będą mogli porozmawiać z nim, jak z ChatGPT lub Gemini, a także zlecimy analizy wydatków czy przeprowadzenie operacji na koncie.

Pierwszy bank w Polsce wykorzysta AI. Co to znaczy dla klientów?
REKLAMA

Polska bankowość od lat utrzymuje się w awangardzie wykorzystania najnowszych technologii. Korzystają na tym klienci, którzy przez telefon mogą załatwić dziś bardzo wiele spraw, a nawet założyć konto w całkowicie zdalny sposób. Teraz do bankowości wkracza hit ostatnich miesięcy, czyli sztuczna inteligencja. Jak AI będzie wspierać bankowość?

REKLAMA

N!Asystent będzie ekspertem od oferty banku

W czym klientom banku pomoże sztuczna inteligencja? N!Asystent podpowie, jak zarządzać finansami osobistymi lub załatwić w banku konkretną sprawę (np. wysłać przelew). Sprawdzi wydatki i oceni, czy budżet zepnie się na koniec miesiąca oraz wyliczy, ile trzeba odłożyć na zagraniczny wyjazd.

Asystent ma być w przyszłości rozwijany, a do jego funkcji ma zostać włączona pomoc w kryzysowych sytuacjach, np. w razie zgubienia karty płatniczej. 

Zależy nam, aby asystent odpowiadał na prawdziwe potrzeby naszych klientów. Dlatego o ostatecznym kształcie asystenta zdecydują jego pierwsi użytkownicy. To z ich opinii wyciągniemy wnioski i zamienimy je na konkretne funkcje – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes prezes Nest Banku.

Asystent pojawi się w aplikacji mobilnej dla wybranych klientów

Wersja pilotażowa ma zostać wkrótce udostępniona. Wykorzysta ona technologię Microsoftu, opartą na modelu GPT-4, dostępnym w ramach usługi Azure OpenAI.

Czytaj więcej o sztucznej inteligencji:

Co ciekawe, N!Asystent nie jest pierwszym wirtualnym asystentem stworzonym przez Nest Bank. Od prawie roku bank korzysta z GenAI na potrzeby wewnętrzne.

Asystent wspiera nas w generowaniu kodu, sporządzaniu regulacji wewnętrznych, tłumaczeniach, komunikacji. Nest! był także jedną z pierwszych firm na świecie testujących rozwiązanie Copilot dla Microsoft 365 - mówi Karolina Mitraszewska, wiceprezeska Nest Banku.

REKLAMA

Prezes banku Piotr Kowynia podkreśla zaś, że wprowadzenie asystentów pozwoli na większą personalizację usług i pomocy w zakresie rozwiązywania problemów.

Chcemy być liderem w oferowaniu wysokiej jakości usług za rozsądną cenę. GenAI umożliwia nam dostarczenie obsługi o jakości znanej kiedyś tylko w segmencie premium – mówi prezes Nest Banku. 

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA