Ruszają kolejne etapy dużych inwestycji drogowych, w tym autostrady A2, drogi ekspresowej S11 oraz rozbudowy drogi krajowej w Krapkowicach. Nowe trasy mają poprawić bezpieczeństwo, skrócić czas podróży i ułatwić codzienne przejazdy kierowcom.

Budowa autostrady A2 na wschód od Warszawy wchodzi w kolejny etap. Właśnie ogłoszono wyniki przetargu na ponad 16-kilometrowy odcinek między Białą Podlaską a rejonem Kijowca w woj. lubelskim. Jest to kluczowa inwestycja dla domknięcia całej trasy w kierunku wschodniej granicy i poprawy połączeń drogowych w całym regionie.
Nowy odcinek A2 w stronę Białorusi
GDDKiA informuje, że w postępowaniu złożono 12 ofert. Najtańszą, opiewającą na 571 mln zł, ofertę zaproponowało konsorcjum firm Mirbud i Budpol. Pozostałe oferty były wyraźnie droższe, a rekordziści chcieli ponad 760 mln zł. Teraz GDDKiA szczegółowo analizuje te propozycje, a podpisanie umowy z wybranym wykonawcą planowane jest w pierwszej połowie przyszłego roku. O ile nikt nie odwoła się od decyzji o wyborze wykonawcy.
Nowy odcinek A2 ma duże znaczenie dla kierowców, bo umożliwi im szybszy i bezpieczniejszy przejazd w stronę Białej Podlaskiej i dalej na wschód, w stronę granicy z Białorusią. GDDKiA obiecuje, że autostrada odciąży drogi lokalne, poprawi płynność ruchu i skróci czas podróży zarówno dla mieszkańców regionu, jak i dla transportu tranzytowego jadącego przez Polskę.

Wykonawca będzie miał 32 miesiące na realizację tej inwestycji, z czego 10 miesięcy zajmie projektowanie. Do tego harmonogramu nie wlicza się jednak przerw zimowych. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zakończą się w 2029 roku, a wtedy kierowcy pojadą nowym fragmentem autostrady A2.
Więcej wiadomości w Bizblogu o budowie dróg:
GDDKiA zaznacza, że autostrada A2 jest już mocno zaawansowana na wcześniejszych odcinkach między Siedlcami a Białą Podlaską. Trzy fragmenty są w budowie, a postęp prac sięga od 85 do 91 proc. GDDKiA naciska na wykonawców, by udostępnienie trasy głównej do końca bieżącego roku.
Niezależnie od toczących się procedur kontraktowych, mobilizujemy wykonawców, by udostępnić trasę główną wszystkich odcinków jeszcze w tym roku - pisze GDDKiA.
Nowa ekspresówka w Wielkopolsce
Drugą dużą inwestycją, o której właśnie poinformowała GDDKiA, jest droga ekspresowa S11 na północ od Poznania. Ogłoszono przetargi na dwa odcinki między Ujściem a Obornikami o łącznej długości ponad 43 km. Zadanie będzie realizowane w formule „Projektuj i buduj”, a podpisanie umów z wykonawcami planowane jest w drugiej połowie przyszłego roku.

Nowa S11 uzupełni ważny ciąg komunikacyjny w zachodniej Polsce. Dzięki niej dojazd z Poznania nad środkowe wybrzeże Bałtyku ma stać się szybszy i wygodniejszy. Trasa poprawi też połączenie ze Szczecinem przez ekspresówkę S10. Roboty budowlane potrwają kilka lat, a zakończenie inwestycji przewidziano na rok 2031.
Trzecia inwestycja dotyczy Krapkowic. Wybrano ofertę firmy Duna Polska na rozbudowę DK45 i budowę nowego mostu na Odrze za 181 mln zł. GDDKiA tłumaczy, że ta inwestycja przywróci ciągłość trasy przerwanej przez powódź, poprawi bezpieczeństwo i usprawni ruch lokalny oraz regionalny.







































