REKLAMA

Na dolnym śląsku powstało zagłębie e-commerce. Królują tam głównie kobiety

Polski rynek e-commerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Jak wynika z danych KRS, obecnie zarejestrowanych jest ok. 70 tys. podmiotów działających w handlu internetowym. Co ważne aż 24 proc. z nich zarejestrowano w województwach dolnośląskim, opolskim, lubuskim i śląskim. Collshop za to podaje, że polski e-commerce jest mocno sfeminizowany, bo 41,3 proc. firm należy do kobiet.

Na dolnym śląsku powstało zagłębie e-commerce. Królują tam głównie kobiety
REKLAMA

W Polsce zarejestrowanych jest 68,9 tys. firm zajmujących się handlem internetowym, z czego prawie co 4. w województwach dolnośląskim, opolskim, lubuskim i śląskim, najbardziej dotkniętych obecną powodzią. Tak wynika z nowej analizy danych z Krajowego Rejestru Sądowego, przeprowadzonej przez wywiadownię Dun & Bradstreet gospodarczą na zlecenie Coolshop, jednego z liderów skandynawskiego rynku e-commerce i nowego gracza na polskim rynku.

REKLAMA

W tych regionach jest najwięcej działalności e-commerce

Dane przedstawione przez Coolshop wskazują, że w samym województwie śląskim zarejestrowano blisko 12 proc. wszystkich działalności e-commerce w Polsce, co plasuje je na drugim miejscu pod tym względem. Województwo dolnośląskie zajmuje piąte miejsce (blisko 8 proc.).

Najwięcej firm z branży handlu online – trochę ponad ⅕ – jest zarejestrowanych w województwie mazowieckim. Poza tym w pierwszej piątce znalazły się również województwa małopolskie (10,4 proc.) i wielkopolskie (9,8 proc.) - podają eksperci.

Z kolei w samym województwie opolskim odnotowano najmniejszy w Polsce odsetek zarejestrowanych firm z sektora e-commerce – tylko 1,7 proc. Województwo lubuskie zajmuje piątą pozycję od końca, zarejestrowano w nim 2,8 proc. działalności z tego sektora.

Polacy chętnie robią zakupy online, polski rynek e-commerce pod względem liczby nowo zakładanych firm należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Jednym ze skutków powodzi może być przyspieszenie tego tempa, jeśli część przedsiębiorców z zalanych terenów zdecyduje się mocniej rozwijać działalność online – mówi Andrzej Rzym, szef polskiego oddziału Coolshop.

Uważa on, że jest szansa, że firmy zmagające się ze skutkami powodzi poradzą sobie, jeśli otrzymają właściwą pomoc i będą w stanie dalej funkcjonować. Na pewno ważne w tym wypadku jest wsparcie konsumentów i zrozumienie dla problemów mogących skutkować, chociażby, przejściowymi problemami z asortymentem czy dostawą.

Warto zwrócić uwagę na rządową propozycję wsparcia zakupu kas fiskalnych przez przedsiębiorców, którzy przez powódź stracili możliwość prowadzenia biznesu. Bez tych urządzeń legalne wznowienie działalności nie jest możliwe - ocenia Andrzej Rzym.

Więcej wiadomości na temat biznesu można przeczytać poniżej:

Kobiety rządzą na polskim rynku e-commerce

Według ekspertów Coolshop polski handel internetowy jest mocno sfeminizowany, bo do własnie kobiet należy 41,3 proc. zarejestrowanych w Polsce firm z branży e-commerce. W ogólnym zestawieniu wszystkich branż odsetek ten jest znacznie niższy i wynosi ok. 20 proc.

Wygląda na to, że polskie przedsiębiorczynie chętnie zwracają się ku nowoczesnym rozwiązaniom. Według raportu Sukcesu Pisanego Szminką prawie ⅓ z nich planuje inwestować w narzędzia internetowe, które pomogą prowadzić firmę, a niemal 35 proc. już to zrobiło lub robi to stale - zauważa Andrzej Rzym.

REKLAMA

I dodaje, że najwięcej polskich e-commerce’ów, bo prawie 60 proc. należy do osób w wieku od 31 do 50 lat. Blisko 20 proc. jest własnością osób w wieku od 17 do 30 lat. W starszych grupach wiekowych udział ten systematycznie spada, chociaż, co ciekawe, 2,2 proc. firm zajmujących się sprzedażą internetową należy do osób powyżej 70. roku życia.

Dane cytowane w tekście pochodzą z badania Dun & Bradstreet przeprowadzonego we wrześniu 2024 r. Analizie poddano dane z rejestru KRS.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA