23 maja br. w Warszawie odbędzie się pierwszy w historii Polski Europejski Szczyt e-Commerce, którego organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Wśród zaproszonych gości jest premier Donald Tusk. W wydarzeniu wezmą też udział europejscy liderzy z branży e-handlu oraz najważniejsi polscy decydenci związani z gospodarką cyfrową. Udział w warszawskim wydarzeniu potwierdzili już liderzy e-commerce z Niemiec, Francji, Szwecji, Finlandii, Danii oraz Hiszpanii.
Prezes e-Izby Patrycja Sass-Staniszewska, aby podkreślić ogromną rangę pierwszego w naszym kraju Szczytu e-commerce, zaprosiła do jego oficjalnego otwarcia premiera Donalda Tuska oraz Radosława Sikorskiego - ministra spraw zagranicznych. Partnerem wydarzenia jest Ecommerce Europe – organizacja działająca przy Komisji Europejskiej, którą reprezentować będzie między innymi sekretarz generalny Luca Cassetti.
Jakie tematy będą poruszane podczas szczytu?
W ramach najważniejszego dnia dla europejskiego e-commerce w tym roku odbędzie się dyskusja „Taki Sam Start" dotycząca równych ram prawnych i konkurencyjnych dla europejskich i azjatyckich e-przedsiębiorców. W agendzie zaplanowano również Brunch „Cross-border e-Commerce” - eksport online jako siła wsparcia gospodarki europejskiej, w którego trakcie odbędą się dwa panele dyskusyjne.
W ich trakcie rozmawiać będziemy na temat eksportu internetowego, ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia w tym zakresie dla małych i średnich przedsiębiorców. Zebrani goście z zagranicy podzielą się swoimi doświadczeniami, prezentując rodzime rynki oraz wskazując wyzwania, z którymi muszą się mierzyć – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby.
Więcej wiadomości w Bizblog.pl o e-commerce
Cross-border e-commerce stanowi największą szansę dla rozwoju e-przedsiębiorców, niezależnie od ich wielkości oraz branży, w jakiej działają. Potencjał ten dostrzega coraz więcej polskich sprzedawców, którzy rozważają wyjście ze sprzedażą poza granice kraju, albo już to zrobili.
Z tematycznego raportu e-Izby „Cross-border e-commerce. Marka bez granic” wynika, że w 2023 r.:
- 60 proc. sklepów prowadziło sprzedaż transgraniczną,
- 20 proc. zamierza to zrobić w ciągu najbliższych 3 lat,
- 57 proc. przedsiębiorców zadeklarowało, że sprzedaje na 2-5 rynkach,
- 37 proc. respondentów dystrybuuje swoje towary na 10 i więcej rynkach.
Europejski Szczyt e-Commerce w Warszawie to wydarzenie bez precedensu. W jednym miejscu spotkają się zarządy najbardziej wpływowych organizacji handlu elektronicznego w Europie. W ten sposób Polska znajdzie się w centrum zainteresowania całego unijnego e-commerce – podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby.
Wspomina też, że prowadzone w czasie Szczytu dyskusje dotyczyć będą najważniejszych dla rozwoju handlu online zagadnień, a także korzyści z rozwoju e-commerce oraz bezpieczeństwa zakupów dla polskich i europejskich konsumentów.
Przełomowe wydarzenie w kalendarzu handlu elektronicznego
Podczas planowanego brunchu „Cross-border e-commerce: eksport online - jako wzmocnienie europejskiej gospodarki cyfrowej” odbędą się dwa panele dyskusyjne.
W ich trakcie swoimi doświadczeniami podzielą się obecni w Warszawie goście z zagranicy, którzy zaprezentują także ich rodzime rynki. Wskażą ponadto wyzwania w rozwoju eksportu internetowego, ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia gospodarczego dla małych i średnich przedsiębiorców – wspomina Patrycja Sass-Staniszewska.
I dodaje, że międzynarodowy charakter brunchu zagwarantuje różnorodne i wielokulturowe podejście do tematu skalowania biznesu w sektorze MŚP.
Jest to niezmiernie istotne, gdyż, według szacunków, w 2024 r. wartość handlu online w UE w stosunku do 2023 r. wzrośnie z 476 mld dol. aż do 530 mld dol. – uważa Prezes e-Izby.
Europejski Szczyt e-Commerce w Warszawie zapowiada się jako przełomowe wydarzenie w kalendarzu handlu elektronicznego w 2024 r. również z tego powodu, że nastąpi przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. Z pewnością przygotuje więc grunt pod przyszłą polityczną współpracę w ekosystemie e-commerce.
Nie można zapominać, że wydarzenie tego formatu jest także networkingiem wizjonerów, innowatorów i liderów, którzy napędzają handel elektroniczny w skali krajowej, europejskiej i globalnej – podsumowuje Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby.
I wskazuje, że bez wątpienia wszelkie rozmowy, jakie odbędą się na szczycie, będą miały wpływ na przyszłość e-commerce w UE i poza jej granicami. Organizacja tak znaczącego wydarzenia w Warszawie to ogromny wkład Izby Gospodarki Elektronicznej w rozwój europejskiej gospodarki cyfrowej.