A gdyby tak należności z tytułu podatku od nieruchomości móc regulować bez wychodzenia z domu za pomocą aplikacji mObywatel? Może to nastąpić już niedługo, bo trwają testy nad nową funkcją aplikacji. Na razie korzystają z niej mieszkańcy trzech miast w Polsce.
Firma Asseco wraz z Ministerstwem Cyfryzacji dążą do uproszczenia i automatyzacji procesów płatniczych, dlatego wprowadzili nowoczesne rozwiązanie do mObywatela. Do projektu pilotażowego zgłosiło się kilkadziesiąt miast w całej Polsce. Na razie z nowej funkcji aplikacji mObywatel mogą korzystać mieszkańcy Bydgoszczy, a od niedawna również Grudziądza i Torunia.
Nowe możliwości aplikacji mObywatel
Jak podaje Asseco, z jej Zintegrowanego Systemu Informatycznego OTAGO korzysta połowa samorządów uwzględnionych w projekcie pilotażowym. Jest to rozwiązanie klasy ERP wspierające zarządzanie wszystkimi obszarami działalności jednostek samorządu terytorialnego — od budżetu, przez podatki i opłaty, po sprawy obywatelskie czy sferę społeczną.
Dzięki integracji Systemu OTAGO z platformą ePłatności, mieszkańcy Bydgoszczy, Grudziądza i Torunia mogą korzystać z bezprowizyjnych płatności BLIK za podatek od nieruchomości z poziomu aplikacji mObywatel.
To wielki krok naprzód w zakresie cyfryzacji i automatyzacji procesów płatniczych w administracji publicznej. Realizowany projekt umożliwia mieszkańcom łatwe i szybkie regulowanie swoich zobowiązań podatkowych z wykorzystaniem popularnej i bezpiecznej metody płatności, jaką jest BLIK – mówi Artur Siodmiak, dyrektor handlowy Asseco Data Systems S.A.
Będzie prościej i szybciej
Wprowadzenie nowego rozwiązania w aplikacji mObywatel — jak wskazuje Asseco — nie tylko znacząco upraszcza proces dokonywania płatności, ale także przyspiesza i automatyzuje ich księgowanie w systemach samorządów. Co więcej, mieszkańcy korzystający z tej metody nie ponoszą żadnych dodatkowych kosztów związanych z realizacją płatności.
Pilotażowe wdrożenie rozwiązania to doskonały przykład współpracy sektora prywatnego i publicznego. Dzięki temu możliwe jest świadczenie lepszych e-usług obywatelom oraz zwiększenie efektywności samorządów – dodaje Artur Siodmiak.
W przyszłości planowany jest dalszy rozwój aplikacji mObywatel. Nowe funkcjonalności mają powstać także dzięki współpracy Ministerstwa Cyfryzacji i Asseco.