Uber wystartował ze sprzedażą reklam w 2022 roku. Dziś to już biznes warty 1 mld dol., który daje dobrze zarobić także inwestorom.
Gdzie Uber sprzedaje reklamy? To nie tylko banery w aplikacji, ale również w mailach czy bezpośrednio w samochodach - na tabletach. Uber ma dostęp do lokalizacji swoich użytkowników, co sprawia, że może pozycjonować reklamy kontekstowo.
Wiemy, że [użytkownicy] jadą na koncert Taylor Swift, ponieważ wiemy, że ich celem jest Wembley Arena. To wartościowy kontekst, bo do tej pory marketing oparty o lokalizację w mediach cyfrowych było trochę zgadywaniem – powiedział Paul Wright, odpowiadający w Uberze za międzynarodowy rozwój reklamy.
Więcej wiadomości na temat Ubera
Najnowszym formatem reklamowym, testowanym w aplikacji są gry. Użytkownicy mogą z nich skorzystać w oczekiwaniu na podwózkę, aby odblokować unikalne promocje. Nowy format świetnie sprawdził się w Nowej Zelandii i Australii.
Przychody Ubera wzrosły do 10,7 mld dol.
Uber ma już kapitalizację sięgającą 136,95 mld dol. Wall Street pozytywnie zareagowało na lepsze od spodziewanych wyniki, dzięki czemu kurs wzrósł o 6 proc.