REKLAMA

Meta, Google i Amazon mają nieoczekiwanego rywala. Uber włącza się do walki o reklamy

Uber wystartował ze sprzedażą reklam w 2022 roku. Dziś to już biznes warty 1 mld dol., który daje dobrze zarobić także inwestorom.

Meta, Google i Amazon mają nieoczekiwanego rywala. Uber włącza się do walki o reklamy
REKLAMA

Gdzie Uber sprzedaje reklamy? To nie tylko banery w aplikacji, ale również w mailach czy bezpośrednio w samochodach - na tabletach. Uber ma dostęp do lokalizacji swoich użytkowników, co sprawia, że może pozycjonować reklamy kontekstowo.

REKLAMA

Wiemy, że [użytkownicy] jadą na koncert Taylor Swift, ponieważ wiemy, że ich celem jest Wembley Arena. To wartościowy kontekst, bo do tej pory marketing oparty o lokalizację w mediach cyfrowych było trochę zgadywaniem – powiedział Paul Wright, odpowiadający w Uberze za międzynarodowy rozwój reklamy.

Warto jednak zauważyć, że rywale Ubera również mają dostęp do podobnych informacji. W mapach Google'a czy Apple możemy przecież sprawdzać przejazdy w konkretne miejsca, a na Facebooku śledzić wydarzenia, które często mają przypisaną lokalizację.

Więcej wiadomości na temat Ubera

Najnowszym formatem reklamowym, testowanym w aplikacji są gry. Użytkownicy mogą z nich skorzystać w oczekiwaniu na podwózkę, aby odblokować unikalne promocje. Nowy format świetnie sprawdził się w Nowej Zelandii i Australii.

 class="wp-image-2536987" width="825" height="825"
Reklama Coca Cola w Uberze

Przychody Ubera wzrosły do 10,7 mld dol.

REKLAMA

Uber ma już kapitalizację sięgającą 136,95 mld dol. Wall Street pozytywnie zareagowało na lepsze od spodziewanych wyniki, dzięki czemu kurs wzrósł o 6 proc.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA