Wyniki lotniska Warszawa-Radom nie dają wiele powodów do radości. Teraz port lotniczy ma okazję podreperować statystyki: w sezonie letnim popularne kierunki wracają do rozkładu lotów, jak np. rejs PLL LOT do Barcelony.

W całym 2024 r. lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło 112 tys. pasażerów - o 7,5 proc. więcej względem 2023 r. To jednak wciąż niemal o połowę mniej niż zakładane przez spółkę Polskie Porty Lotnicze 214 tys. podróżnych. W maju z lotniska skorzystało 2,9 tys. pasażerów, czyli o 51 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego.
W rozkładzie szykują się nowości: 14 czerwca br. z Lotniska Warszawa-Radom wystartował rejs PLL LOT do Barcelony. Połączenie dostępne w letniej siatce przewoźnika realizowane jest raz w tygodniu w soboty.
Połączenie Warszawa-Radom – Barcelona to oczekiwane wzmocnienie wakacyjnej oferty Polskich Linii Lotniczych LOT. Stolica Katalonii od lat przyciąga turystów jako jedno z najpiękniejszych i najbardziej inspirujących miast Europy, oferując zarówno bogactwo kultury, jak i wypoczynek nad morzem - Krzysztof Moczulski, Rzecznik Prasowy PLL LOT.
Do letniej siatki połączeń PLL LOT z Lotniska Warszawa-Radom powróciła też po sezonowej przerwie grecka Preweza. Połączenie realizowane będzie w każdy piątek. Obecnie z Lotniska Warszawa-Radom można również podróżować do Rzymu. Loty odbywają się dwa razy w tygodniu we wtorki i soboty. Port obsługuje także czarterowe rejsy PLL LOT do letnich kurortów: Tirany w Albanii oraz tureckiej Antalii. Połączenia są realizowane we współpracy z największymi biurami podróży w Polsce, takimi jak Coral Travel i Itaka.
Więcej o lotniskach w Polsce przeczytacie w tych tekstach:
Lotnisko w Radomiu. W planach nocne połączenia
W Radomiu ma pojawić się też możliwość lotów w nocy. Niedawno Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała pozytywną decyzję umożliwiającą uruchomienie nocnych operacji lotniczych na Lotnisku Warszawa-Radom. Decyzja została wydana zgodnie z wnioskiem Polskich Portów Lotniczych i obejmuje: 35 operacji cywilnych w ciągu dnia oraz 10 operacji lotniczych w porze nocnej, a także możliwość wykonywania lotów szkoleniowych.
To ważny krok, który pozwala nam dostosować strategię operacyjną dla tego portu i znacząco zwiększyć jego atrakcyjność w oczach przewoźników czarterowych, ale także – co równie istotne – w kontekście potencjalnego rozwoju segmentu cargo - podkreśla Marcin Danił, Członek Zarządu PPL S.A. ds. finansowo- handlowych.