REKLAMA
  1. bizblog
  2. Motoryzacja

Polacy mają w nosie chodzenie po salonach samochodowych. Wolą takie zakupy

KPMG opublikował raport Global Automotive Executive Survey 2024, z którego wynika, że do 2030 r. tradycyjna sprzedaż samochodów przez salony dealerskie zostanie wyparta przez opcje zakupów online. Szacuje się, że aż 69 proc. nowych samochodów będzie nabywanych poza tradycyjnym kanałem dealerskim. A jak te zmiany wpłyną na cały rynek związany z produkcją i sprzedażą samochodów? Zobaczcie co myślą o tym eksperci.

07.06.2024
21:39
emisja-CO2-samochody-transport-drogowy
REKLAMA

Według raportu KPMG Global Automotive Executive Survey 2024 większość samochodów będzie nabywane bezpośrednio od:

REKLAMA

Raport wskazuje, że firmy z branży automotive w większości nie czują się przygotowane na dynamiczne zmiany technologiczne i przesunięcie popytu w stronę kanałów cyfrowych. Tradycyjne salony samochodowe stoją w obliczu bezprecedensowych zmian w sposobie, w jaki klienci będą nabywać samochody.

Zmiany na rynku a oczekiwania klientów

Raport KPMG potwierdza, że customer experience staje się kluczowym czynnikiem przy wyborze samochodu. Bezproblemowe i płynne doświadczenie klienta zostało wskazane jako drugi najważniejszy czynnik przy nabywaniu samochodu w ciągu najbliższych pięciu lat, zaraz po osiągach samochodu.

Dynamiczne zmiany rynkowe i związane z nimi oczekiwania klientów w kanale online to wyzwania ponad siły pojedynczego dealera. Klienci firmy i konsumenci oczekują prostych i szybkich procesów, bez zbędnych formalności. Wybór samochodu, finansowanie, jego ubezpieczenie mają być łatwe oraz dostępne online – mówi Jacek Pasławski, członek zarządu VEHIS.

Pasławski tłumaczy, że dziś w Polsce większość samochodów jest wciąż nabywana i finansowana bezpośrednio w salonie, ale rynek przesuwa się w stronę digital. Kluczem do odniesienia sukcesu w nowej rzeczywistości rynkowej będzie zaoferowanie klientom prostych i zintegrowanych rozwiązań online, łączących wszystkie aspekty procesu nabycia i finansowania samochodu.

Dealerzy, którzy samodzielnie lub z odpowiednim partnerem zaoferują takie kompleksowe rozwiązania, zyskają przewagę konkurencyjną. My jesteśmy takim partnerem dla dealerów. Oferujemy zaawansowane technologicznie rozwiązania dotarcia z ofertą do klienta a ponadto proste i zintegrowane z wyborem samochodu finansowanie - zapewnia Jacek Pasławski.

Więcej wiadomości na temat motoryzacji można przeczytać poniżej:

Klienci chcą mieć możliwość nabycia samochodu online

Inne badania S&P Global Mobility wskazują, że 61 proc. klientów uważa, że dostępność opcji online wpływa na decyzję o pozyskaniu finansowania i nabyciu samochodu, nawet jeśli tylko 25 proc. zdecydowało się zawrzeć umowę zdalnie.

Zmiany mające wpływ na całą branżę zwykle trwają, są ewolucją rynku polegającą na dostosowaniu oferty do oczekiwań klientów. Znaczenie kanału online stopniowo rośnie. Widzimy spore zainteresowanie opcją leasingu i nabycia samochodu w 100 proc. online - komentuje członek zarządu VEHIS.

I dodaje, że dziś większość transakcji jest wielokanałowa i część wykonywana jest online, część offline.

REKLAMA

W VEHIS bardzo drobiazgowo to obserwujemy, analizujemy i wraz ze współpracującymi dealerami dostosowujemy ofertę – ocenia Jacek Pasławski.

VEHIS wskazuje, że obecnie oferuje we współpracy z dealerami samochodowymi możliwość znalezienia, wyboru i sfinansowania w jednym miejscu samochodu dowolnej marki.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA