System kaucyjny. Duże sieci się ociągają, Żabka już działa
Żabka ostro wchodzi w system kaucyjny, instalując 2500 maszyn w prawie 12 tys. placówek. Aby zmotywować swoich klientów, sieć oferuje klientom podwojoną pulę 50 żappsów za zwrot do 2 grudnia, to ponad dwa razy więcej niż dotychczas.

System kaucyjny stawia przed handlem duże wyzwania. Sieć Żabka zainstalowała ponad 2500 tysiąca maszyn do zwrotu opakowań w niemal 12 tysiącach swoich sklepów. Aby dodatkowo zachęcić konsumentów, Żabka prowadzi intensywną kampanię, w ramach której podwaja liczbę żappsów – do 2 grudnia można otrzymać aż 50 żappsów za zwrócone opakowanie.
12 tysięcy sklepów już gotowych na system kaucyjny
Od 1 października system kaucyjny objął butelki PET, metalowe puszki oraz szklane butelki wielokrotnego użytku. Dziś niemal wszystkie sklepy Żabka, czyli prawie 12 tysięcy placówek w całej Polsce, choć nie mają takiego prawnego obowiązku, są już częścią tego systemu.
Na półkach dostępne są pierwsze opakowania oznaczone znakiem kaucji, a w sklepach zainstalowano już ponad 2500 maszyn do zwrotu butelek i puszek - informuje sieć sklepów Żabka.
Klienci w sklepach Żabka mogą zwracać opakowania kaucyjne, jak i niekaucyjne – zarówno do maszyn, jak i w ramach zbiórki ręcznej bezpośrednio u sprzedawcy, bez konieczności okazywania paragonu. Przy zwrocie opakowania kaucyjnego maszyna lub sprzedawca generuje kod, który uprawnia klienta do odbioru kaucji albo obniżenia o nią ceny zakupów.
Więcej wiadomości na temat systemu kaucyjnego można przeczytać poniżej:
Żabka podwaja punkty w aplikacji za zwrot opakowań
Od ponad dwóch lat klienci oddający butelki czy puszki w wybranych sklepach Żabka otrzymywali dodatkowe punkty w aplikacji Żappka. Od 1 października w ponad 10 tys. placówek za zwrot opakowań można było otrzymać 20 żappsów. Teraz do 2 grudnia będzie to ponad dwa razy więcej, bo 50 żappsów. To wyjątkowa okazja, by skorzystać z ofert dostępnych w programie lojalnościowym aplikacji Żappka.
System kaucyjny to ogromna zmiana organizacyjna dla wszystkich uczestników procesu. Zależy nam, aby każdy klient, niezależnie od tego, czy posiada opakowania ze znakiem kaucji, czy nie, mógł łatwo i wygodnie oddać je w najbliższej Żabce, blisko domu czy pracy. Wierzymy, że te działania mają sens wtedy, gdy dobre nawyki stają się rutyną, którą wraz z naszymi klientami właśnie wypracowujemy – mówi Joanna Kasowska, Climate & Quality Protection Director w Żabka Polska.
I dodaje, że wdrożenie systemu wymagało od kompleksowego podejścia od precyzyjnego dopracowania rozwiązań technologicznych, przez szczegółowe zaplanowanie logistyki, po przygotowanie narzędzi wspierających franczyzobiorców.
To złożony proces, dlatego akcje budujące większe zaangażowanie klientów dają nam dodatkową przestrzeń na naukę i doskonalenie – ocenia Joanna Kasowska.
Dzięki wdrożeniu systemu klienci Żabki zyskają wygodny sposób oddawania opakowań a franczyzobiorcy nowy element oferty, który pozwoli im wyróżnić się na tle konkurencji. Dotąd, przez ponad dwa lata, sieć zebrała 18 mln sztuk opakowań.
Więcej informacji: https://www.zabka.pl/postawnazwrot/.
Zielona Żabka na tle konkurencji
Na tle konkurencji Żabka zagrała zaskakująco ofensywnie. Podczas gdy duże sieci handlowe objęte obowiązkiem uczestnictwa w systemie kaucyjnym – próbują maksymalnie opóźnić jego wdrożenie, tłumacząc się tym, że przecież obowiązuje okres przejściowy, sieć sklepów convenience postanowiła wykorzystać moment.
Oficjalnie Żabka nie musi przyjmować opakowań zwrotnych, ale w komunikacji z klientami chwali się, że już to robi. To ruch, który idealnie wpisuje się w strategię budowania wizerunku „zielonej sieci blisko ludzi” — szybki, efektowny i tani PR, bez czekania na ustawowe terminy.
Ale żeby nie było – sprawdzimy wkrótce, jak to wygląda w praktyce ;)







































