Już nie tylko zakupy, kawa czy kanapki – teraz w aplikacji Żappka będzie można kupić bilety komunikacji miejskiej w Warszawie. W zamian za każdy zakup pasażerowie otrzymają żappsy.

Żabka w raporcie finansowym za pierwsze półrocze 2025 r. podała, że sprzedaż usług cyfrowych wzrosła o 26 proc., a tylko w drugim kwartale o 28 proc. Jeśli zastanawiacie się, o jakie usługi chodzi, to właśnie o takie jak bilety ZTM.
To kolejny krok w stronę cyfryzacji usług miejskich i oszczędzania czasu dzięki Żappce – zapowiada spółka.
W ramach testowanej już usługi mieszkańcy Warszawy będą mogli kupić bilety ZTM – zarówno jednorazowe, krótkoterminowe, jak i dobowe – w kilku prostych krokach: wystarczy wejść w sekcję „Komunikacja miejska”, wybrać Warszawę, określić rodzaj biletu, zapłacić i aktywować go kodem QR. Płatność będzie możliwa Blikiem, Google Pay lub Apple Pay.
Żappsy za bilety
Każdy zakup biletu oznacza także nagrodę – żappsy, czyli punkty, które można wykorzystać np. na kawę, hot-doga czy śniadanie w jednym z 11,8 tys. sklepów sieci. Żappsy można również przesyłać innym użytkownikom aplikacji, co może przydać się podczas wspólnych dojazdów.
Żabka nagradza użytkowników aplikacji za zakup biletów komunikacji miejskiej – to kolejna mobilna usługa wspierająca lojalność klientów zapewnia firma.
Czytaj więcej w Bizblogu o Żabce
Dla Warszawy i okolic
Usługa obejmie nie tylko stołeczną pierwszą strefę ZTM, ale również drugą strefę – m.in. podwarszawskie miejscowości i pociągi Kolei Mazowieckich. Dostępne będą zarówno bilety normalne, jak i ulgowe.
Nowa funkcja nie jest debiutem Żappki w komunikacji zbiorowej. Wcześniej usługa została wdrożona w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, a także w Łodzi, Białymstoku, Lublinie czy Bydgoszczy.