REKLAMA

Zowie robi furorę. Google sypnął na Polaków milionami i otworzył im drogę do podboju USA

Zowie zajmuje się personalizacją i automatyzacją obsługi klienta. Ma odciążyć pracowników, dzięki wykorzystaniu elementów sztucznej inteligencji. Algorytmy nie tylko zaproponują kontekstowe informacje, które uzupełnią odpowiedź, ale również samodzielnie będą w stanie udzielić odpowiedzi i doradzić.

Zowie robi furorę. Google sypnął na Polaków milionami i otworzył im drogę do podboju USA
REKLAMA

Przyjrzyjmy się jak działa Zowie na konkretnym przykładzie – sklepu internetowego. Pierwszym krokiem jest automatyzacja odpowiedzi na powtarzające się pytania.

REKLAMA

Trzecim krokiem jest sprzedaż. Narzędzie doradza bowiem klientom, którzy przebywają w danym momencie w sklepie internetowym, co przełożyć się może na sprzedaż. 

Google wykłada 5 mln dolarów na ekspansję w USA

Zowie automatyzuje od 60 do 95 proc. wszystkich zapytań klientów i integruje się z platformami, takimi jak Zendesk, Shopify czy Gorgias. Markus Giesswein, szef sklepu Giesswein i inwestor w Zowie, podaje tu przykład własnego sklepu, który odnotował 45‑procentowy wzrost sprzedaży netto bez zatrudniania dodatkowych pracowników.

Zespół pozyskał 20 mln zł na rozwój, a do grona jego inwestorów dołączył Gradient Ventures, czyli fundusz należący do Google’a. Jak pozyskać takie wsparcie? Okazuje się, że kluczowe są relacje wcześniejszych inwestorów.

Maja Schaefer podkreśla przy tym konieczność dobrego wprowadzenia w relacje z inwestorem.

Zowie zatrudnia i rozdaje akcje pracownikom

Startup planuje powiększyć swój zespół dwukrotnie do końca 2022 roku, zatrudniając m.in. deweloperów, product managerów i specjalistów od AI, a także specjalistów od sprzedaży. W ostatnich miesiącach Zowie wprowadziło też ESOP – program akcji pracowniczych, dzięki któremu członkowie zespołu stają się udziałowcami firmy.

Priorytetem pozostają Stany Zjednoczone, czyli największy rynek obsługiwany przez Zowie.

REKLAMA

Firma zatrudnia dziś ponad 40 osób, w Warszawie, Krakowie i Nowym Jorku, a także zdalnie. Wśród jej klientów znajdziemy takie marki jak Avon, Empik, Giesswein, InPost czy L’Oreal.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-16T20:40:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-16T15:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-16T09:11:18+02:00
Aktualizacja: 2025-04-16T06:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-16T05:30:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-14T22:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-14T16:16:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-14T10:19:57+02:00
Aktualizacja: 2025-04-14T07:23:15+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA