Biedronka i SGGW wspólnie uruchamiają pierwsze w Polsce centrum innowacji żywieniowych „Biedronka LAB” (na zdjęciu). W nowym obiekcie od przyszłego roku testowana będzie żywność w warunkach laboratoryjnych. Sieć handlowa zapewnia, że nowy projekt pozwoli wprowadzić na rynek zdrowszą żywność.

Biedronka i Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie ogłosiły rozpoczęcie współpracę, której celem jest stworzenie centrum badawczego. W ramach tego projektu powstanie „Biedronka LAB. Produkty przyszłości w Twoich rękach!”, w której sieć sklepów będzie testować żywność w laboratorium.
Biedronka stawia na zdrowszą żywność
To przedsięwzięcie ma według Biedronki łączyć wiedzę naukowców i doświadczenie biznesowe, by lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów. Obie strony podkreślają, że to projekt długofalowy, który ma szansę zmienić podejście do produkcji i konsumpcji żywności w Polsce. Kluczowe będą tu badania, innowacje oraz praktyczne wdrożenia na dużą skalę.
Jestem przekonany, że efektem tej współpracy będzie realny, pozytywny wpływ na zdrowie społeczeństwa i wspieranie właściwych nawyków żywieniowych — mówi Jarosław Sobczyk, dyrektor personalny i członek zarządu spółki Jeronimo Martins Polska.
Więcej w Bizblogu o sieciach handlowych:
Jak wyjaśnia sieć, celem tej inicjatywy jest tworzenie produktów, które nie tylko dobrze smakują, ale też wspierają zdrowie i zapobiegają chorobom związanym z dietą. W planach jest praca nad składem, funkcjonalnością i wygodą użytkowania, a także nad bardziej ekologicznymi i praktycznymi opakowaniami. Ważną częścią projektu ma być także edukacja żywieniowa.
Nowe produkty w Biedronce
Pierwsze działania ruszą w 2026 r., a do końca przyszłego roku klienci Biedronki mają zobaczyć premierowe produkty. Sieć przekonuje, że projekt jest wyjątkowy, bo po raz pierwszy Biedronka decyduje się na tak bliską współpracę z uczelnią i badania prowadzone w laboratorium. To także pierwsza taka inicjatywa w całej Grupie Jeronimo Martins.
Według Biedronki zdrowe i przemyślane produkty mogą pomóc w walce z otyłością, cukrzycą czy innymi chorobami związanymi z dietą, a „Biedronka LAB” może okazać się ważnym krokiem w stronę zdrowszej i bardziej świadomej konsumpcji w Polsce. Z kolei rektor SGGW prof. dr hab. Michał Zasada uważa, że to „spektakularna szansa realnego wpływu na ofertę rynkową żywności w Polsce”.