REKLAMA

Sądzicie, że Żabka rozpycha się na rynku jak żadna inna sieć? To patrzcie na to

Grupa Żabka opublikowała swoje wyniki finansowe za zeszły rok, które pokazują, że przychody spółki szybko rosną, zysk utrzymuje się na wysokim poziomie, a sklepów pod szyldem Żabka jest już grubo ponad 10 tysięcy. Znacznie ciekawsze są jednak plany, którymi spółka podzieliła się w raporcie rocznym. Sieć nie zamierza zwalniać tempa rozwoju i chce otwierać prawie tysiąc sklepów rocznie, wejść na kolejne rynki zagraniczne i rozwijać błyskawiczne dostawy zakupów.

Sądzicie, że Żabka rozpycha się na rynku jak żadna inna sieć? To patrzcie na to
REKLAMA

W opublikowanym w czwartek sprawozdaniu finansowym za 2023 r. Grupka Żabka podała, że jej przychody ze sprzedaży sięgnęły 19,8 mld zł, podczas gdy rok wcześniej było to 16 mld zł. Oznacza to, że przychody spółki w ciągu roku wzrosły aż o około 24 proc. Zysk operacyjny wzrósł z 1,22 mld zł do 138 mld zł, a zysk netto spadł z 382 mln zł do 357 mln zł.

REKLAMA

Nowe sklepy wskaże sztuczna inteligencja

Ostatnie dane w dużym stopniu tłumaczy fakt, że w 2023 r. spółka otworzyła aż 1,1 tys. nowych sklepów i na koniec roku przekroczyła barierę 10 tys. placówek w Polsce. Choć – jak czytamy w Wiadomościach Handlowych – jeszcze całkiem niedawno firma zapowiadała, że na polskim rynku nie jest w stanie „upchać” dużo więcej niż 10 tys. sklepów, teraz zamierza kontynuować ten szybki wzrost. Przez pięć lat chce otwierać 900 sklepów rocznie, co oznacza, że na koniec bieżącego roku może przebić pułap 11 tys. działających placówek pod szyldem Żabka.

Dość ciekawą informacją jest to, że do wyznaczania nowych lokalizacji dla sklepów spółka chce zaprząc sztuczną inteligencję. Firma podała, że podpisała strategiczne partnerstwo z Microsoft w obszarze AI, zakładające wzmocnienie rozwoju sieci z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w obszarze efektywności sklepów, rozwoju międzynarodowego, transformacji wewnątrz firmy oraz analityki danych.

Planujemy dalszą ekspansję sieci stacjonarnej, wykorzystując do lokalizacji kolejnych punktów sprzedaży narzędzia AI, gwarantujące bardzo dobre wyniki nowo otwartych sklepów. Chcemy nadal przyciągać nowych klientów i zwiększać częstotliwość zakupów w naszej sieci – czytamy w sprawozdaniu z działalności spółki.

Więcej wiadomości Bizblog.pl o zakupach:

Ekspansja zagraniczna

W czerwcu spółka uruchomiła sieć sklepów Froo w Rumunii, ale nie jest to ostatni zagraniczny rynek, na który chce wejść. Na razie nie wiadomo, w których krajach powstaną sklepy z zielonym szyldem, bo firma zdradza jedynie, że wejściem do Rumunii rozpoczyna „nowy, ekscytujący etap ekspansji poza granice Polski” i będą to kraje z naszego regionu.

REKLAMA

Zamierzamy objąć naszym ekosystemem wygodnych rozwiązań klientów w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej – wskazuje Żabka.

Spółka podała też, że planuje też rozwijać cyfrowe kanały sprzedaży poprzez zwiększanie zasięgu usług q-commerce Jush oraz internetowego supermarketu Delio. Firma chce też „pracować nad dalszą optymalizacją” oferty cateringu dietetycznego pod markami Maczfit i Dietly. Obok podstawowej aplikacji Żappka spółka planuje wprowadzić SuperApp – nową, bardziej rozbudowaną aplikację mobilną dla klientów.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA