REKLAMA

To będzie atomowy debiut giełdowy. Żabka szykuje się na GPW

Spółka Żabka Polska we wrześniu może zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych, celując w wycenę rynkową w granicach 30-32 mld zł. Należąca do funduszu CVC Partners chce w ten sposób pozyskać z rynku między 4 a 6 mld zł finansowania. Takie informacja podała agencja Bloomberg, powołując się na nieoficjalne źródła w spółce. Wybór GPW jako miejsce debiutu Żabki jest o tyle ciekawy, że jej właściciel wybrał na niedawny debiut giełdę w Amsterdamie.

To będzie atomowy debiut giełdowy. Żabka szykuje się na GPW
REKLAMA

O planach wejścia Żabki na giełdę spekuluje się od dłuższego czasu, ale podana przez Bloomberga brzmi wyjątkowo realistycznie i wiarygodnie. Co więcej, przedstawiciele CVC Partners w przeszłości wskazywali w wywiadach, że przyszły debiut spółki na giełdzie jest naturalnym etapem jej rozwoju.

REKLAMA

Żabka szykuje IPO

Właściciel franczyzowych sklepów convenience na razie nie komentuje tych doniesień, ale jeśli są one prawdziwe, w najbliższym czasie będzie musiał złożyć odpowiednie dokumenty w związku z debiutem giełdowym. Bloomberg informuje, że do przeprowadzenia całej procedury zostały wynajęte banki inwestycyjne Goldman Sachs i JP Morgan Chase.

Żabka działa w modelu franczyzowym w segmencie convenience i dziś jest na tym rynku dominującym graczem w Polsce. Żabka Polska chwali się, że dziś w Polsce działa ponad 10 tys. placówek prowadzonych przez ponad 9 tys. franczyzobiorców. Sklepy te zwykle otwarte są od 6 rano do 11 wieczorem, a większość działa także w niedziele niehandlowe.

Więcej wiadomości Bizblog.pl o zakupach:

Właścicielem Żabki jest fundusz CVC Capital Partners, który kupił tę sieć w 2017 r. od innego funduszu, czyli Mid Europa Partners. Żabka to – obok Biedronki – jeden z bardzo udanych projektów biznesowych Mariusza Świtalskiego, byłego szefa spółki Elektromis. Pierwsze sklepy pod szyldem Żabka powstały w 1998 roku w Poznaniu, a szybko rosnącą sieć w 2007 r. kupiła czeska spółka Penta Investments. W 2011 r. sieć kupił fundusz Mid Europa Partners.

Wiedza o zachowaniach konsumentów

REKLAMA

Żabka Polska nie ogranicza się do działalności na polskim rynku. W czerwcu spółka uruchomiła sieć sklepów Froo. Firma podkreśla, że wchodząc na rynek rumuński, bazuje na ponad 25-letnim doświadczeniu zdobytym na polskim rynku, wiedzy o zachowaniach konsumentów oraz know-how swojego rumuńskiego partnera DRIM Daniel Distributie – lidera dystrybucji FMCG w Rumunii.

Spółka podkreśla, że w skład Grupy Żabka w Polsce wchodzi ponad 10 tys. sklepów pod szyldem Żabka, sklepy autonomiczne Nano, rozwiązania q-commerce, e-commerce i catering dietetyczny. Za rozwój sieci sklepów w Rumunii odpowiedzialna jest należąca do Grupy Żabka spółka Froo Romania Retail S.R.L.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA