MicroStrategy właśnie ogłosiła wyniki za IV kwartał 2024 roku. Mimo kolejnej straty, amerykańska spółka kontynuuje agresywną strategię inwestowania w najpopularniejszą kryptowalutę świata i przeprowadza rebranding. Teraz nazywa się Strategy, ma bitcoina w logo i sprzedaje gadżety.

Strategy zanotowała w ostatnim kwartale stratę netto w wysokości 670,8 mln dolarów. To już czwarty z rzędu kwartał na minusie. Głównym powodem był odpis wartości posiadanych kryptowalut, który wyniósł aż 1,01 mld dolarów.
Mimo to firma nie zwalnia tempa zakupów. W ostatnim kwartale Strategy nabyła rekordową liczbę 218 887 bitcoinów za około 20,5 mld dol. Obecnie posiada łącznie 471 107 bitcoinów o wartości rynkowej około 46 mld dol. (przy kursie około 97 600 do. za bitcoina).
Strategy jest największym korporacyjnym posiadaczem bitcoina
Co ciekawe, wartość posiadanych przez Strategy bitcoinów znacząco przekracza cenę ich zakupu. Firma zapłaciła średnio 64 511 dol. za każdego bitcoina, przy obecnej cenie wynoszącej 98,4 tys. dol.
Nowa nazwa, nowa strategia
Strategy nie ukrywa, że bitcoin jest obecnie w centrum jej działalności. Firma właśnie ogłosiła zmianę nazwy z MicroStrategy na Strategy oraz zaprezentowała nowe logo zawierające stylizowaną literę "B" - symbol bitcoina. Jak sama się określa, jest "pierwszą i największą firmą skarbową bitcoin" na świecie.
Czytaj więcej o bitcoinie:
Co podkreśla rebranding? MicroStrategy koncentrowała się na wytwarzaniu i sprzedaży oprogramowanie do obróbki i prezentacji danych. Głównym biznesem Strategy jest zaś bitcoin. Firma planuje w najbliższych latach pozyskać łącznie 42 mld dolarów na zakup kolejnych bitcoinów. Już teraz zrealizowała blisko połowę tego planu.
Akcje Strategy radzą sobie znakomicie
W ciągu ostatniego roku akcje firmy wzrosły o imponujące 591 proc. Dla porównania, sam bitcoin w tym samym okresie zyskał "tylko" 127 proc. Analitycy są optymistyczni co do perspektyw firmy, wskazując na potencjał wzrostu ceny największej z kryptowalut.