Telewizja linearna notuje spadki, więc koncerny medialne stawiają na streaming. Wciąż jednak daleko im do Netfliksa, który ma już 277 mln subskrybentów. Prawdziwe odbicie gwarantuje jednak dopiero sztuczna inteligencja.
Warner Bros. Discovery stracił na giełdzie ponad 12 proc. po ogłoszeniu straty przekraczającej 10 mld dol. Największy wpływ miały na nią spadające przychody telewizji linearnej. W drugim kwartale zmniejszyły się do 5,27 mld dolarów (minus 8 proc. rok do doku). Oglądalność telewizji spadła o 13 proc. w USA i Kanadzie, ale nieco lepiej filmy producenta („Diuna” oraz „Godzilla i Kong: Nowe imperium”) radziły sobie w kinach. Choć platformy streamingowe Warnera mają już 103 mln subskrybentów, to nie powstrzymało to spadków.
Od początku roku akcje Warnera spadły już o 40 proc.
W Polsce Warner Bros. Discovery jest właścicielem TVN-u.
W nieco lepszych nastrojach jest za to Disney. Segment streaminogwy jest już bowiem na plusie. Z platform - Disney+, Hulu i ESPN+ - największa jest ta pierwsza, która ma już 118 mln subskrybentów. Disney również boryka się z mniejszą oglądalnością telewizji linearnej, ale jego przychody rok do roku wzrosły o 4 proc. (do 10,5 mld dol.). Koncern nie spełnił jednak oczekiwań inwestorów, co przełożyło się na nastroje na Wall Street.
Spadki Disney ciągną się już od kwietnia:
Czytaj więcej o streamingu:
Oczekiwania analityków przebiła za to kanadyjska firma Shopify, specjalizująca się w dostarczaniu rozwiązań e-commerce dla małych i średnich przedsiębiorstw,
Akcji spółki podskoczyły o ponad 20 proc. Wzrosty napędza AI
Firma systematycznie wdraża rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję. Tylko w drugim kwartale do jej klientów dołączyły takie marki, jak Toys R Us, Mas+ by Lionel Messi oraz Dios Mio Coffee by Sofia Vergara.
Dla Shopify to ważne odbicie, bo kurs spółki wciąż jest na 30-procentowym minusie w tym roku.
Duże spadki stały się zaś udziałem MicroStrategy. Wynika to jednak z podziału akcji 10:1, a nie z kłopotów firmy.
MicroStrategy rośnie dzięki bitcoinowi
MicroStrategy to amerykańska firma zajmująca się rozwijaniem oprogramowania do analizy i wizualizacji danych. Jest ona również największym, notowanym na giełdzie posiadaczem bitcoinów. Ma ich w sumie 226,5 tys., zakupionych po uśrednionej cenie 35,158 tys. dol. Dziś warte są blisko 13 mld dol.!