Typowy Polak. Gra w Wiedźmina, ogląda Netfliksa, nie ma dzieci i biega
Jak telefon to Samsung lub Xiaomi, ubrania z H&M, a kosmetyki z Rossmana – taki obraz statystycznego użytkownika Twitcha z Polski przynosi najnowsze badanie. Platforma do streamingu przyciąga osoby młode, ciekawe nowości rynkowych i chętne do testowania produktów.
Twitch to globalna platforma do streamingu. Dużą jej część zajmują gry, a szczególnie e-sport. To właśnie na Twitchu bardzo często transmitowane są najważniejsze, międzynarodowe rozgrywki, które przyciągają tysiące widzów. Każdego dnia na Twitchu swoje rozgrywki streamują również influencerzy, którzy wykorzystują platformę do zarabiania na życie - nie tylko dzięki partnerstwom, ale również systemowi subskrypcji, donate’ów czy reklamom.
Właśnie temu ostatniemu postanowiła się przyjrzeć firma Seegame, która zleciła Open Mobi badanie polskiej społeczności Twitcha w kontekście reklamowym. Wzięło w nim udział 501 użytkowników platformy (57 proc. mężczyzn, 43 proc. kobiet), z których 63 proc. zagląda na Twitcha przynajmniej raz w tygodniu.
Widzowie są lojalni wobec streamerów
Co piąty respondent dokonuje zakupów na podstawie rekomendacji.
Jeśli na ich ulubionych kanałach wyświetlają się reklamy, a do tego mają szansę kupić coś taniej, to chętnie dokonują zakupów. Twitch jest wartościowym miejscem do lokowania reklam, z uwagi na zaangażowaną i regularnie obecną publiczność - podkreśla Katarzyna Knecht, Sales Director i Product Owner w seegame.
Największą rolę odgrywa oczywiście sektor gamingowy, ale autorzy badania podkreślają, że może to być również doskonała platforma do pozycjonowania produktów dla fanów motoryzacji cz yposiadaczy kotów lub psów. Jak czytamy w raporcie, aż 70 proc. respondentów posiada prawo jazdy i jeździ samochodem. 78 proc. ma zaś czworonożnego pupila.
W świadomości użytkowników Twitch jest platformą mocno kojarzoną z gamingiem. Natomiast jest spora liczba odbiorców – w naszym raporcie ponad połowa badanych – która chętnie ogląda streamy o innej tematyce, niż gaming. Są to takie kategorie, jak m.in. sport, uroda i moda, jedzenie i gotowanie, styl życia, a nawet polityka - dodaje Katarzyna Knecht.
Więcej wiadomości na temat Twitcha w serwisach Spider's Web
Specjalistka podkreśla coraz większe zainteresowanie branży spożywczej, odzieżowej i finansowej. Jej firma oferuje dostęp do zintegrowanej bazy streamerów, z którymi rozlicza się w kryptowalutach.
Zapewniamy emisję reklam przy odpowiednio wybranych grach, dopasowanych do potrzeb klientów, bez względu na branżę. Reklamy emitujemy na różnych formatach reklamowych - wyjaśnia.
Kody rabatowe i zniżki. To działa najlepiej
Nie ma tu żadnych niespodzianek. Jeśli za dane produkty możemy zapłacić mniej, to najpewniej skorzystamy z oferty. Zwłaszcza jeśli będzie związana z produktem lub serwisem, z którego już korzystamy. A które z nich są najpopularniejsze:
- Netflix - 72 proc.
- HBO - 32 proc.
- Disney - 26 proc.
- Pyszne.pl - 50 proc.
- Glovo - 22 proc.
Twitch najwięcej użytkowników posiada w grupie wiekowej 18-34. Młodzi dorośli są więc zanurzeni z usługach online i subskrypcjach, a świat wirtualny traktują na równi z wirtualnym.