Zmiany w Żabce. Szef dostanie apkę, a pracownicy słuchawki, żeby szybciej obsługiwać klientów
Zdalne zarządzanie sklepem za pomocą smartfona, czujniki ruchu wewnątrz i na zewnątrz sklepu, a także specjalne słuchawki dla personelu. Żabka wprowadza w swojej sieci kolejne technologie, które mają usprawnić obsługę klienta i wycisnąć z każdego sklepu finansowo tyle, ile to możliwe. Część technologii jest jeszcze w fazie testów, ale wkrótce może zawitać do każdej Żabki.
Żabka chwali się, że dostarcza franczyzobiorcom prowadzącym sklepy pod jej szyldem szereg nowoczesnych narzędzi, które wspierają zarządzanie przez nich placówkami. Chodzi głównie o aplikację Cyberstore, która pozwala zdalnie zarządzać sklepem za pomocą smartfona, czy urządzenie Optiplan do planowania zadań.
Sieć zapewnia, że stara się odpowiadać na oczekiwania franczyzobiorców i zapewniać im komfort oraz bezpieczeństwo działalności, a dzięki nowym narzędziom mają łatwiej dostosowywać się do zmian, natychmiast reagując na potrzeby klientów. Niezwykle ważny jest dla nas nieustanny rozwój działających pod naszym szyldem przedsiębiorców – deklaruje Damian Rybak, dyrektor ds. franczyzy w Żabka Polska.
Kolejne technologie są już testowane. W Żabce Smart przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu badane są już między innymi czujniki zalania wodą, automatyczny pomiar temperatury w sklepie i jej dostosowanie do warunków atmosferycznych, czy pomiar zużycia energii.
Słuchawki dla pracowników
Dość ciekawie wygląda inna nowość, która na razie jest testowana. Chodzi o system komunikacji za pośrednictwem słuchawek, dzięki którym personel placówki ma skoncentrować się jeszcze bardziej na obsłudze klienta. Sieć tłumaczy, że chodzi o to, by klient mógł wygodnie i szybko dokonać zakupów. Czy chodzi o wzywanie z „dymka” pracownika, gdy w sklepie zrobi się kolejka? Z pewnością nie tylko, ale można domyślić się, że to jedna z mozliwych opcji.
Żabka Polska nie obiecuje, że wszystkie opisane technologie zostaną wprowadzone. Sieć chce wybrać spośród nich najbardziej efektywne rozwiązania i stopniowo wprowadzać je w kolejnych sklepach w różnych częściach Polski.
Żabka od dłuższego czasu stara się dzięki nowym technologiom zostawić konkurencję w tyle. Największa sieć franczyzowych sklepów spożywczych w Polsce jesienią ogłosiła powołanie do życia specjalnej spółki Lite e-Commerce, która przejęła usługi q-commerce Jush, a także bezobsługowe sklepy pod szyldem Żappka.