SentiOne, polska firma specjalizująca się w monitoringu internetu i automatyzacji obsługi klienta za pomocą sztucznej inteligencji, jako pierwsza na świecie uruchamia darmowy, ogólnodostępny i aktualizowany codziennie ranking popularności marek w internecie. SentiCharts pozwala śledzić na bieżąco efekty działań firm mające znaczenie na pozycję. Zestawienia obejmują też informacje związane z pozytywnymi jak i negatywnymi wypowiedziami klientów na temat marek.
Ranking SentiCharts prezentuje 100 najpopularniejszych marek w polskim internecie oraz listy Top10 w dwunastu kategoriach: motoryzacja, napoje, elektronika użytkowa, e-commerce, moda, finanse i bankowość, artykuły spożywcze, zdrowie i uroda, elektronika domowa, handel, technologie i gry wideo. Miejsce w rankingu wyliczane jest na podstawie wielu różnych czynników, m.in. liczby wzmianek, ich wydźwięku emocjonalnego i źródeł dyskusji. To rozwinięcie i poszerzenie zestawienia SocialIndex, które dotychczas SentiOne publikował raz do roku.
Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne, przekonuje, że to znacznie więcej niż zwykły ranking popularności - to rewolucja podejściu do marketingu i zarządzania marką.
Kompleksowe informacje dla obcokrajowców i świąteczne trendy
Obecnie analizą objętych jest ponad 1000 marek działających na polskim rynku, a ich lista jest stale poszerzana. Zainteresowani mogą sprawdzić szczegóły, takie jak najpopularniejsze wypowiedzi na temat marki, rozkład wzmianek w czasie czy wskaźnik Brand Health Index z ostatnich 30 dni. Obecnie SentiCharts są dostępne również w językach angielskim i hiszpańskim.
SentiCharts umożliwia również wychwytywanie trendów z danych branż. W okresie przedświątecznym było widać, jak istotną rolę na polskich stołach odgrywa majonez. W kategorii Żywność pierwsze miejsce zajęła marka Winiary, czyli producent popularnego Majonezu Dekoracyjnego, natomiast znana m.in. z Majonezu Babuni marka Hellmman’s podskoczyła aż o trzy pozycje.
Kilka firm zyskało dużą popularność w efekcie wdrożenia nowych produktów. Informacja o połączeniu sił producenta kosmetyków Only Bio oraz marki E. Wedel, które wspólnie wypuściły na rynek limitowaną serię produktów pielęgnacyjnych o zapachu czekolady sprawiła, że Only Bio zajęło trzecią pozycję w kategorii Zdrowie i uroda, a Wedel piątą w kategorii Żywność.
Z kolei producent słodyczy Kinder, dzięki wprowadzeniu jajek niespodzianek Kinder Joy z figurkami z Harry’ego Pottera, przeskoczył o cztery pozycje i zajął drugie miejsce w kategorii Żywność. We wprowadzaniu nowego produktu na rynek sukces odniosła też Motorola, która po wypuszczeniu nowego modelu smartfona podskoczyła w rankingu ogólnym aż o sześć miejsc.
Aplikacja SentiOne daje olbrzymie możliwości
Opracowany przez SentiOne algorytm sztucznej inteligencji codziennie zbiera i analizuje ponad 150 mln wzmianek z publicznych domen, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi, na podstawie których przygotowuje aktualne zestawienie.
Aplikacja SentiOne Listen do monitoringu Internetu daje możliwość m.in. śledzenia w jednym miejscu zaawansowanych statystyk oraz komentarzy ze wszystkich kanałów w mediach społecznościowych danej marki i szybkiego reagowania na nie, a także stworzenia Profilu Idealnego Klienta na podstawie informacji demograficznych o obserwatorach.
Pozwala na sprawdzanie w ramach jednego projektu nieograniczonej liczby słów kluczowych i dzieleni się wynikami analizy z innymi użytkownikami. Algorytmy SentiOne rozumieją ludzkie intencje na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje - radość, smutek, złość, rozczarowanie czy sarkazm.