REKLAMA

Wittchen otwiera sklepy w Austrii. I już zasadza się na kolejny rynek

Polski producent wyrobów skórzanych otworzył dwa sklepy stacjonarne w Austrii. Jest to już siódmy rynek zagraniczny, na którym Grupa Wittchen prowadzi regularną sprzedaż stacjonarną torebek portfeli czy butów. Założyciel i prezes spółki Jędrzej Wittchen podkreśla, że jej strategia polega na ekspansji w krajach niemieckojęzycznych. W planach jest wejście na kolejny zagraniczny rynek.

Wittchen otwiera sklepy w Austrii. I już zasadza się na kolejny rynek
REKLAMA

Grupa Wittchen poinformowała, że otworzyła dwa sklepy stacjonarne w Austrii. Na lokalizację pierwszego salonu w tym kraju wybrano największą galerię handlową w Austrii, czyli Westfield Shopping City Süd niedaleko Wiednia. Sklep ma powierzchnię 85 m kw. Drugi, 130-metrowy otwarto w samym Wiedniu, w centrum handlowym Westfield Donau Zentrum.

REKLAMA

Galerie handlowe w Austrii

Firma podkreśla, że oba centra handlowe są odwiedzane nie tylko przez austriackich klientów, ale również przez turystów, między innymi ze Słowacji, Czech i Węgier. Firma cytuje dane mówiące o tym, że Westfield Shopping City Süd odwiedza około 25 milionów osób rocznie, a Westfield Donau Zentrum około 19 milionów klientów rocznie.

Otwarcie pierwszych sklepów stacjonarnych z logo Wittchen w Austrii znakomicie wpisuje się w naszą strategię ekspansji w krajach niemieckojęzycznych i jest ważnym elementem naszej obecności zagranicznej. Po uruchomieniu sklepu internetowego na rynku austriackim naturalnym krokiem było otwarcie salonów stacjonarnych. Nowe sklepy będą ważnym dopełnieniem sprzedaży internetowej – mówi prezes spółki Jędrzej Wittchen.

Więcej o polskim biznesie przeczytacie w tych tekstach:

Firma podkreśla, że otwarcie salonów stacjonarnych w Austrii to finał trzyetapowej strategii Wittchena dotyczącej wchodzenia na rynki zagraniczne. Zaczyna się od sprzedaży za pośrednictwem zewnętrznych platform typu marketplace i budowania świadomości marki. Drugi etap to uruchomienie na danym rynku własnego sklepu internetowego, a trzecim jest otwarcie salonu stacjonarnego.

Wittchen ma ponad sto sklepów

REKLAMA

Polska firma ma już własne sklepy internetowe siedmiu krajach, 46 platform marketplace w 23 krajach, a także ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Firma ma też własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Jeśli chodzi o sklepy stacjonarne, to w Polsce działa ich ponad 90, a kilkanaście kolejnych działa za granicą. Najwięcej, bo aż dziesięć działa w Ukrainie, ale są to placówki franczyzowe. Wittchen prowadzi 7 własnych sklepów w Czechach, 3 na Węgrzech, 2 w Austrii, a Niemczech, Słowacji i Rumunii ma po jednym. Wkrótce w Rumunii planowane jest otwarcie kolejnych sklepów.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA