REKLAMA

Polska firma przejmuje fińskiego konkurenta. Czas podbić Skandynawię

Justtag to jeden z liderów polskiego rynku reklamowego, który działa również na Węgrzech i w Serbii. Właśnie kupił fińskiego konkurenta, co umożliwi mu wejście na rynki w Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie.

Polska firma przejmuje fińskiego konkurenta. Czas podbić Skandynawię
REKLAMA

Justtag zwiększa efektywność działań reklamowych, dzięki wykorzystaniu danych. To platforma, która w swoich bazach posiada informacje o 85 proc. polskich internautów. 

REKLAMA

To dane zbierane za zgodą użytkowników na portalach internetowych, w porównywarkach cen, sklepach czy aplikacjach mobilnych - tłumaczy Tomasz Chłodecki, prezes i współzałożyciel Justtag Group (na zdjęciu powyżej), który podkreśla, że system Justtag jest także zintegrowany z różnymi panelami badawczymi.

Wyświetlą reklamę tylko dla ciebie

Justtag współpracuje z ponad 200 reklamodawcami w regionie. Dostarcza im dane do kampanii programatycznych, w ramach których decyzja o wyświetleniu danego banneru konkretnej osobie podejmowana jest automatycznie - bez udziału ludzi. W tle dzieje się aukcja pomiędzy algorytmami, której wynikiem jest dopasowanie profilu internauty do reklamy. Polska platforma przechowuje informacje o użytkownikach we własnym systemie JustID, który jest alternatywą dla ciasteczek stron zewnętrznych (3rd party cookies).

Nie ograniczamy się wyłącznie do gromadzenia informacji o użytkownikach, ale świadczymy usługi z wykorzystaniem JustID, czyli m.in. realizujemy kampanie marketingowe, co powoduje, że jesteśmy jedyną firmą w Polsce, dostarczającą rozwiązanie typu „one-stop shop” w otwartym internecie. Naszym celem jest zbudowanie standardu identyfikacji w erze post 3rd party cookies – wyjaśnia Tomasz Chłodecki.

Więcej o polskich biznesach przeczytasz na Bizblog.pl:

Justtag chce “zdominować ten obszar w regionie”

Póki co ich system jest największy w Polsce w swojej klasie. W przyszłości może zaś jeszcze urosnąć, gdyż do końca przyszłego roku ciasteczka stron zewnętrznych mają zostać wyłączone, a więc reklamodawcy nie będą już mogli w oparciu o nie targetować reklam.

Polska firma chce wykorzystać ten czas na zbudowanie silnej pozycji w Skandynawii, czemu służy przejęcie fińskiego gracza firmy Relevant Audience, która jest jednym z trzech największych dostawców danych na platformy programatyczne w Finlandii. Justtag przejmie tym samym jego kontakty także w Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie.

Naszym priorytetem jest, aby właśnie poprzez akwizycję szybko wprowadzić na rynek JustID jako standard identyfikacji. W ten sposób dostarczymy wartość reklamodawcom oraz wydawcom i zabezpieczymy ich biznes po wyłączeniu 3rd party cookies. Przejęcie przez nas spółki jest więc korzystnym rozwiązaniem dla wszystkich uczestników rynku – dodaje Chłodecki, który nie ujawnia jednak wartości transakcji.

Przedsiębiorca podkreśla również, że spółka nie wyklucza kolejnych akwizycji. Spogląda szczególnie na konkurentów, którzy nie dostosowali się jeszcze w pełni do nadchodzących zmian na rynku.

REKLAMA

Trend międzynarodowego rozwoju „technologii Made in Poland" tylko przyspiesza. Justtag idzie zatem śladami świetnych firm mających swoje korzenie nad Wisłą, takich jak: Ramp, RTB House, czy Booksy - zaznacza Łukasz Wejchert, założyciel wehikułu Dirlango będącego inwestorem w Justtag Group.

Firma zaznacza, że ten rok był dla niej przełomowy, dzięki “dwucyfrowemu wzrostowi przychodów (w proc.)”. Przyszły rok ma być pod tym kątem jeszcze lepszy. Nowe, nordyckie rynki mają zaś odpowiadać  za ok. 15-20 proc. sprzedaży. Pozostała część przychodów to głównie Polska, ale również Serbia i Węgry.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA