Właściciel najstarszej polskiej marki jubilerskiej W.Kruk S.A. przejmuje polską markę biżuterii personalizowanej Lilou. Cena? 135 mln zł.

W.Kruk, który obchodzi w tym roku 185-lecie, należy do notowanej na GPW Grupy Kapitałowej VRG. Spółka posiada ponad 180 salonów w Polsce oraz na Węgrzech. Z kolei marka Lilou została założona w 2008 r. przez Magdalenę Mousson-Lestang, która wraz z mężem Yves’em Mousson-Lestang tworzy personalizowaną biżuterię. Firma ma 45 butików w Polsce, a także dwa we Francji i Niemczech oraz własny sklep internetowy. Do tego produkty marki można kupić na polskich lotniskach i od lipca 2025 r. również na pokładach samolotów linii lotniczych LOT.
Włączenie kreatywnej i modowej marki Lilou do portfolio W.Kruk pozwoli nam budować wyniki, wykorzystując różnorodne zasoby obu brandów, przy zachowaniu ich odrębnego charakteru - mówi Łukasz Bernacki, prezes Zarządu W.KRUK S.A. i wiceprezes VRG S.A. .
W.Kruk oraz WK SPV (spółka zależna W.Kruk) zapłacą za nabycie Lilou 105 mln zł. Ale to nie wszystko.
W dokumentacji transakcyjnej przewidziano również tzw. earn-out, przewidujący uzależniony od przyszłych wyników grupy Lilou obowiązek zapłaty przez W.KRUK kwoty nie wyższej niż 30 000 tys. złotych - podała spółka w komunikacie.
Lilou niezależnym brandem w portfelu W.Kruka
Z informacji przekazanych przez W.Kruk wynika, że spółka planuje prowadzić sieć salonów pod marką Lilou, zachowując jej odrębny charakter, tożsamość i niezależność.
Jestem dumna, że po 17 latach tworzenia autorskiej biżuterii, która zdobyła serca kobiet w Polsce i zagranicą, łączymy siły z marką jubilerską o największym dorobku na rynku – mówi Magdalena Mousson-Lestang, twórczyni i właścicielka Lilou.
I zapewnia, że autorski charakter Lilou pozostanie niezmieniony.
Więcej o dobrach luksusowych przeczytasz na Bizblog.pl:
Wymagana zgoda UOKiK
Podpisana umowa wymagać będzie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Po jej uzyskaniu i integracji Lilou w struktury W.Kruk S.A. i Grupy Kapitałowej VRG, Magdalena Mousson-Lestang będzie dalej zaangażowana w rozwój marki. W przyszłości twórczyni Lilou planuje skupić się na realizacji nowego autorskiego projektu biżuteryjnego w pełni poświęconego biżuterii luksusowej.
Pierwszy salon jubilerski W.Kruk powstał w 1840 r. w Poznaniu. Od 2024 r. W.Kruk jest wyłącznym przedstawicielem na rynku polskim marki Rolex, a od 2020 r. marki Patek Philippe, a także innych renomowanych szwajcarskich manufaktur zegarmistrzowskich, jak. np. Cartier, Omega, IWC, Chopard, Bulgari. Rozszerzenie portfolio o markę Lilou oznacza umocnienie segmentu jubilerskiego Grupy Kapitałowej VRG, do której należą również marki odzieżowe jak: Vistula, Bytom, Wólczanka i Deni Cler.