Poszukiwanie pracowników oparte o nowe technologie – tym Hyperjob chce przekonać do siebie firmy. Obiecuje bardziej spersonalizowaną rekrutację i zwiększenie konwersji na rozmowy kwalifikacyjne.
Hyperjob rozwija platformę ułatwiającą firmom zainteresowanie kandydatów najtrudniejszymi do obsadzenia stanowiskami - wymagającymi wysokich i wąskich kompetencji. Szef startupu, Janis Kreilis, prowadził wcześniej agencję rekrutacyjną, w której zetknął się z nieefektywnością procesów, z jakimi zmaga się rynek.
Właśnie dlatego łotewski startup, przeprowadzając rekrutację, stawia na narzędzia znane z marketingu e-commerce, takie jak dynamiczne ogłoszenia o pracę, testy A/B wiadomości do kandydatów, a także automatyzację komunikacji przez e-mail oraz LinkedIn.
Aby zatrudnić odpowiednią osobę, rekruterzy muszą znaleźć około 50-200 kandydatów, wysłać do każdego z nich wiadomość i skontaktować się z nimi mailowo lub przez LinkedIna. Bez automatyzacji zajmuje to bardzo dużo czasu.
Efektywność rekrutacyjna wyższa o 300 proc.
Innym problemem jest poleganie wyłącznie na tekstowych ogłoszeniach, które nie przyciągają wzroku kogoś, kto nie poszukuje pracy aktywnie. Ma to skutkować niskimi wskaźnikami odpowiedzi i zainteresowania rozmowami kwalifikacyjnymi.
Owe mikrostrony to miejsca, gdzie rekruterzy mogą dołączyć osobistą wiadomość do kandydata, wyjaśniając dlaczego właśnie ta praca jest dla niego odpowiednia. Z drugiej strony kandydat będzie mógł dostosować ogłoszenie, wybijając informację o wynagrodzeniu lub wymaganiach. Hyperjob następnie odpowiednio dostosuje układ strony.
Startup przetestował ich efektywność na LinkedInie na grupie 300 osób pasujących do konkretnego stanowiska. Kandydatów podzielił na dwie podgrupy, które otrzymały identyczną wiadomość z zaproszeniem i linkiem, ale różnica polegała na tym, że w pierwszej grupie link prowadził do standardowego ogłoszenia o pracę, a w drugiej grupie do Hyperjob.
Następnie zmierzyliśmy liczbę rozmów kwalifikacyjnych, do których doszło w pierwszej grupie i porównaliśmy ją z grupą Hyperjob. Różnica wynosiła 21 w stosunku do 7, co oznacza poprawę o 300 proc.
– dodaje Kreilis.
Hyperjob optymalizuje konwersję na rozmowy kwalifikacyjne
Dla klientów dostępny jest w formie platformy SaaS z subskrypcją opłacaną miesięcznie lub rocznie. Firma oferuje również usługi pozyskiwania kandydatów i pełnej rekrutacji. Wkrótce mają one zostać udostępnione w Polsce. Nasz kraj znajduje się bowiem na szczycie kierunków ekspansji łotewskiego startupu.
Pieniądze na ekspansję mają pochodzić ze świeżo zamkniętej rundy inwestycyjnej pre-seed, w której firma pozyskała 2 mln zł (435 tys. euro). Przewodził jej polski fundusz Smok Ventures.
Według szacunków Korn Ferry, do roku 2030 firmy na całym świecie będą mierzyć się z ponad 85 mln nieobsadzonych stanowisk, które mogłyby wygenerować łącznie nawet 85 bilionów dolarów przychodu.
Hyperjob pozyskał już 2,7 mln zł
Do Smoka dołączyli aniołowie biznesu: Davis Siksnans (współzałożyciel i były szef Printful, pierwszego łotewskiego jednorożca) i Einar Roosileht (CIO estońskiego Rush Street Interactive). Startup wsparli wcześniej Antler (110 tys. dol.) oraz Overkill VC (40 tys. euro). Obok ekspansji pieniądze zostaną wykorzystane również na rozwój produktu.