REKLAMA

Erli zaliczył break even. Konkurent Allegro nabiera rozpędu

Erli awansowała do grona najszybciej rozwijających się platform sprzedażowych w Europie. W pierwszym kwartale 2024 r. spółka podwoiła wyniki sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, zanotowała przy tym break even, przekraczając próg rentowności.

Erli zaliczył break even. Konkurent Allegro nabiera rozpędu
REKLAMA

Erli pobiło w kwietniu nowy rekord. Na platformie zrealizowano 483 tys. transakcji (+170 proc. rok do roku), które wygenerowały obrót w wysokości 104,8 mln zł (+179 proc. rok do roku). Pozwoliło to spółce na osiągniecie przychodu netto ponad 14,5 mln zł (+230 proc. rok do roku) i wynik EBITDA powyżej 1,8 mln zł.

REKLAMA
 class="wp-image-2486413"

Break even to kolejny krok dla Erli

Adam Ciesielczyk, prezes Erli S.A, podkreśla, że break even był bardzo ważnym momentem, ale nie zamierza osiadać na laurach.

Dlatego tak szybkie efekty naszych działań w postaci wyników za kwiecień i rekordowego GMV są powodem do jeszcze większej satysfakcji. W kolejnych miesiącach wdrożymy szereg nowych inicjatyw, które mają za zadanie poprawić wygodę zakupów na Erli oraz zwiększyć atrakcyjność cenową dostępnych ofert.

 class="wp-image-2291056"
Prezes Erli.pl Adam Ciesielczyk

Jak dodaje, wszystko po to, by utrzymać wysoką dynamikę sprzedaży i zrealizować cel, jakim jest sukcesywne powiększanie udziału w rynku i umocnienie się na drugiej pozycji w polskim e-commerce.

Erli podkreśla, że wyniki w kwietniu wyglądają jeszcze bardziej imponująco na tle całej branży e-commerce. Branżowy BaseLinker Index wskazuje, że według tego wskaźnika handel online odnotował w czwartym miesiącu wzrost sprzedaży o 17 proc.

Wynika to ze zwiększenia liczby zamówień o 15 proc. oraz podwyższenia średniej wartości koszyka o niecałe 2 proc. . Jednym z powodów, który miał na to wpływ była dalsza poprawa nastrojów konsumenckich - dane GUS pokazały wzrost oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (przyrost odpowiednio o 2,3 p. proc. i 1,8 p. proc.) – tłumaczy platforma.

Więcej wiadomości o Erli w Bizblog.pl

Intensywny rozwój platformy

Erli cały czas intensywnie inwestuje w promocję. Od stycznia do kwietnia ich wartość wyniosła 47 mln zł. Dzięki temu platforma odnotowuje wzrost liczby konsumentów aktywnie korzystających z Erli (prawie 7,5 użytkowników w kwietniu). W tej chwili na platformie dostępnych jest 23,5 mln ofert po wzroście 70 proc. rok do roku od 25 tys. sprzedawców.

Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu Erli, informuje, że w kwietniu najpopularniejsze oferty na platformie Erli pochodziły z kategorii Dom i Ogród oraz Elektronika i Motoryzacja, a największą dynamikę odnotowały sekcje Uroda oraz Moda.

REKLAMA

Hitem sprzedaży okazały się produkty kupowane z myślą o zbliżającym się lecie – meble i zabawki dziecięce do ogrodu (w szczególności trampoliny), rowery, hulajnogi i akcesoria rowerowe oraz części samochodowe. Dużym zainteresowaniem w ubiegłym miesiącu cieszyły się także meble do salonu oraz oferty małego AGD, a także produkty chemii domowej, tj. kapsułki do zmywarki i do prania – wymienia szefowa marketingu Erli.

Erli przyznaje, że bardzo ważna dla osiąganych wyników sprzedaży jest aplikacja mobilna. W kwietniu pobrało ją kolejnych 200 tys. użytkowników, a łączna liczba pobrań przekroczyła 1,5 mln. Udział aplikacji w sprzedaży ogółem na platformie systematycznie rośnie i wynosi 52 proc.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA