Biedronka poszerza współpracę z Too Good To Go. Cel: nauka Polaków efektywnego zarządzania żywnością
W obecnej sytuacji, gdzie wiele krajów boryka się z brakiem pożywienia, marnowanie jedzenia jest passe. Coraz więcej Polaków zdaje sobie sprawę, że idea zero waste to przyszłość, która zmniejsza skutki zmian klimatycznych. W 2021 roku Biedronka rozpoczęła współpracę z aplikacją Too Good To Go, gdzie można zakupić paczki z krótką datą przydatności do spożycia za przysłowiowe grosze. Obecnie współpraca będzie jeszcze szersza, bo dyskont ogłosił, że wprowadza do aplikacji kolejne sklepy.
W Polsce rocznie marnuje się blisko 5 milionów ton żywności. Ma to olbrzymi wpływ na środowisko naturalne, ale również generuje olbrzymie straty. Polacy coraz częściej uważają, że idea zero waste jest cool.
Too Good To Go we wszystkich polskich miastach
Firma Too Good To Go od blisko czterech lat skutecznie przyczynia się do zmniejszenia skali marnowania jedzenia, stając się solidnym partnerem w zarządzaniu nadwyżkami wśród retailerów i biznesów gastronomicznych. Teraz rozszerza współpracę z największą siecią detaliczną Biedronka, aby zasięgiem objąć całą Polskę.
Aktualnie Too Good To Go oferuje swoje rozwiązanie we wszystkich polskich miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, w 80 proc. miast miedzy 50-100 tys. mieszkańców, a także w wielu ośrodkach poniżej 50 tys. mieszkańców. Dzięki poszerzeniu współpracy z Biedronką, aplikacja Too Good To Go znacząco zwiększy swój zasięg, który łącznie obejmie 500 sklepów sieci.
Biedronkowe paczki niespodzianki za półdarmo
W przypadku wystąpienia nadwyżek w sklepach sieci Biedronka użytkownicy aplikacji Too Good To Go będą mogli kupić paczki niespodzianki za 1/3 ceny wyjściowej. W paczkach znajdą się produkty o krótkich terminach ważności, np. warzywa, owoce, pieczywo, a także paczkowane: wędliny, mięsa, ryby, gotowe dania.
Aplikacja popierająca ideę zero waste
Aplikacja, która wspomaga Biedronkę w niemarnowaniu żywności, swoją działalność rozpoczęła w Danii w 2016 roku i od tamtej pory zyskała ponad 70 milionów użytkowników oraz 130 tysięcy partnerów w 17 krajach. Apka Too Good To Go ma na celu wywierać wpływ na czterech płaszczyznach: gospodarstwach domowych, przedsiębiorstwach, edukacji i polityce.
Co do współpracy obu firm, to czerwiec 2021 r. był przełomowym momentem, gdzie obie firmy postanowiły w ramach zawarcia współpracy przetestować tanie paczki z krótkim terminem w wybranych sklepach Biedronka m.in. w Warszawie, Tarnowie, Elblągu.
Wśród partnerów Too Good To Go w Polsce są m.in.: Carrefour, Lindt, Starbucks, Costa, Bakalland, Gastromall, Pizza Hut, A. Blikle, North Fish, Massolit, Natura Cold Press, MOD Donuts i wiele innych.