10 najtańszych chińczyków. SUV za mniej niż 80 tys. zł
W ostatnich latach ceny samochodów na polskim rynku znacznie wzrosły. Chińscy producenci wykorzystali ten moment, a ich oferta coraz częściej kusi Polaków – już ponad 5 proc. nowo zarejestrowanych aut to pojazdy made in China. Przedstawiamy 10 modeli chińskich samochodów, których ceny mieszczą się w przedziale od 78 do 136 tys. zł. Wśród nich znajdują się także SUV-y.

Ponad 7 tys. samochodów wyprodukowanych w Chinach zostało zarejestrowanych w Polsce w I kwartale 2025 roku. To 5,1 proc. rynku nowych aut osobowych – wynika z obliczeń Superauto.pl na podstawie danych IBRM Samar. Chińskie samochody cieszą się nad Wisłą rosnącą popularnością. Które modele są obecnie najtańsze? Analitycy wytypowali 10 propozycji.
10 najtańszych chińczyków. Lista samochodów od 71 do 136 tys. zł
Jak wynika z danych platformy chinskiesamochody.pl, Polacy najczęściej poszukują chińskich aut w przedziale cenowym 78-132 tys. zł. Zwłaszcza interesuje ich nadwozie typu SUV. Natomiast w zestawieniu eksperci trochę poszerzyli ten zakres cenowy. Znajdziemy w nim 10 najtańszych modeli, które kosztują od 71 tys. zł do 136 tys. zł. Średnia cena samochodu z grona TOP10 wyniosła 105 tys. zł. Duża część modeli to auta z wyprzedaży rocznika 2024. W zestawieniu znalazły się auta o różnym napędzie i typie nadwozia.
Listę otwiera MG3 za niespełna 71 tys. zł, a zamyka Jaecoo 7 za 135,7 tys. zł. Najtańszy SUV na liście zajął drugie miejsce - cena MG ZS to 79 800 zł.

Auta z Chin zyskują na popularności w Polsce
Skąd taka popularności chińskich marek w Polsce? Zdaniem Aleksandra Mazana, dyrektora ds. partnerstw strategicznych w Superauto.pl, jednym z powodów jest to, że idealnie wpisują się one w oczekiwania cenowe nabywców oraz wypełniają istniejącą na rynku lukę.
Znaczące podwyżki cen aut, jakie miały miejsce w Polsce i w Europie w ostatnich latach, doprowadziły do powstania sporej rozbieżności między ofertą producenta, a kwotą, jaką za auto o danych parametrach jest gotów zapłacić nabywca. Jeżeli ta luka jest zbyt duża, klienci szukają alternatywy. W tę przestrzeń z sukcesem wchodzą chińscy producenci wprowadzając na rynek towar z bogatym wyposażeniem, w cenach zdecydowanie niższych niż u konkurencji spoza Państwa Środka – wskazuje ekspert.
I zwraca uwagę, że chińscy producenci starają się nie walczyć ceną między sobą.
Cenniki ułożone są w podobny sposób, każdy z modeli proponowany jest w dwóch, czasem w trzech, wersjach wyposażenia, a oferty samochodów o zbliżonych parametrach nieznacznie się różnią między markami – mówi Aleksander Mazan.
I dodaje, że chińska oferta może stać się katalizatorem podwyżek cen aut w Europie, do których mogłoby dość w następstwie ewentualnej wojny celnej.
Więcej o motoryzacji czytaj na Bizblog.pl:
Chińskie auta intrygują i kuszą Polaków
Które modele chińczyków są obecnie najbardziej poszukiwane? Z danych chinskiesamochody.pl. wynika, że dwa najczęściej oglądane modele to MG HS (SUV) oraz MG ZS (crossover). W marcu i w kwietniu oferty tych aut obejrzało 83 tys. użytkowników. Na trzecim i czwartym znalazły się samochody również tej marki: MG 3 (hatchback) oraz MG 4 (crossover). W sumie oferty tych czterech modeli obejrzało w marcu i kwietniu 92 tys. użytkowników.
Analizując dane o ruchu na stronie chinskiesamochody.pl, widzimy, że marka MG dominuje nad innymi markami chińskimi, co może wynikać z faktu, że ze względu na swój brytyjski rodowód jest ona lepiej znana w Europie i cieszy się większym zaufaniem niż inne marki chińskie, stworzone w ostatniej dekadzie w Państwie Środka. To także sygnał, że europejskie korzenie wciąż są istotne w motoryzacyjnym brandingu – ocenia Marek Srębowaty, dyrektor ds. e-commerce w Superauto.pl.
Najbardziej poszukiwany chiński SUV w Polsce
Średnie ceny najczęściej oglądanych modeli MG mieszczą się w przedziale 78-132 tys. zł, z przewagą zainteresowania dolnym zakresem tego przedziału.
Ponieważ trzy na cztery najczęściej oglądane modele to SUV-y, można przyjąć, że konsumenci zainteresowani zakupem chińczyka, celują w auta o tym typie nadwozia, kosztujące od poniżej 80 do maksymalnie 130 tys. zł. Ostrożnie podchodzą przy tym do nowości, wolą bardziej sprawdzone marki– uważa Srębowaty.
Potwierdzają to dane o liczbie rejestracji nowych aut z logotypem MG - stanowiły one w I kw. 2025 r. aż 43 proc. wszystkich zarejestrowanych chińskich marek w Polsce.

Rzadziej szukamy chińskich modeli z wyższej półki
Znacznie mniejsze zainteresowanie wzbudzają marki, jak np. BAIC, BYD, Jaecoo oraz Forthing. Łączna liczba oglądających modele BAIC Bejing 3, 5 i 7, a także BYD Seal U, Forthing T-Five oraz Jaecoo 7 (sześć kolejnych modeli pod względem popularności na chinskiesamochody.pl) nie przekroczyła tysiąca w ostatnich dwóch miesiącach.
Może to wskazywać na ograniczoną rozpoznawalność wymienionych marek i modeli, niedopasowanie do oczekiwań rynku lub przynależność do bardziej niszowego segmentu – mówi Srębowaty.
Takim przykładem może być Jaecoo 7, któremu daleko do popularności modeli MG. I to pomimo faktu, że jeśli chodzi o wielkość i wyposażenie nie ma raczej obecnie konkurencji w porównywalnej cenie wynoszącej średnio ok. 137 tys. zł.
Eksperta zauważa również, że chińskie marki i modele z wyższej półki, tj. kosztujące powyżej 150 tys. zł (np. BYB Seal U, BAIC Bejing 7 czy nawet MG 4) są mniej poszukiwane niż auta niskobudżetowe. Natomiast droższy MG HS (średnio za 132 tys. zł) okazał się zdecydowanym liderem zestawienia najpopularniejszych aut, osiągając znaczną przewagę nad dużo tańszym i mniejszym MG ZS (średnio za 82 tys. zł).