Trzeba przyznać, że w letnie dni nic nie schodzi lepiej ze sklepowych lodówek jak lody. Z okazji dnia lodów, który przypada 16 lipca, Biedronka publikuje dane dotyczące lodowych preferencji klientów oraz sprawdza, w którym miesiącu pada rekord sprzedaży mrożonych przysmaków. Dla klientów sieć przygotowała coś jeszcze - promki przy zakupie więcej niż jednej sztuki.
Klienci sieci Biedronka kupują coraz więcej lodów. W czerwcu br. sieć zanotowała wzrost sprzedaży o ponad 11 proc. w stosunku do czerwca ubiegłego roku. W samym 2022 r., klienci kupili ich prawie 210 mln sztuk.
W jakim miesiącu i jakie smaki lodów kupujemy najchętniej?
Choć klienci Biedronki korzystają z promocji na lody przez cały rok, to jak pokazują dane sieci, najwięcej lodów kupujemy właśnie w lipcu. W tym samym okresie w 2022 r. do koszyków klientów trafiło prawie 40 mln sztuk różnego rodzaju mrożonych deserów. Sieć podaje, że dzień, w którym klienci kupują lody najchętniej to sobota. Niezależnie od miesiąca jest to dzień, kiedy kupujemy ich najwięcej. W lipcu ubiegłego roku do koszyków klientów we wszystkie soboty miesiąca trafiło ponad 8 mln sztuk tych schłodzonych słodkości, w czerwcu ponad 7,3 mln, a w sierpniu ponad 7,5 mln sztuk.
Biedronka przyjrzała się także preferencjom smakowym klientów z różnych regionów Polski. Jak wskazują zebrane dane, jeden smak bije pozostałe na głowę i jest ulubieńcem mieszkańców dolnośląskiego, łódzkiego, lubelskiego, opolskiego, podlaskiego, śląskiego, świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego oraz zachodniopomorskiego stawiają na klasykę, czyli śmietankę i lodowe kanapki.
Klienci z województwa kujawsko-pomorskiego, mazowieckiego, małopolskiego i pomorskiego rozsmakowali się za to w słodko-słonym smaku słonego karmelu lodów Marletto na patyku. Mieszkańcy Lubelszczyzny i Wielkopolski zdecydowanie częściej decydują się na orzechowo-czekoladową wariację lodów Marletto Almond na patyku, a Podkarpacia – na słodki mix truskawki i wanilii lodów Diuna Duo w rożku.
Sieć sklepów stawia na markę własną i ogłasza promocje z okazji dnia lodów
Biedronka twierdzi, że stara się sukcesywnie rozszerzać asortyment matki własnej Marletto.
Kiedy w 2007 roku wprowadzaliśmy do naszych sklepów lody marki Marletto, nie spodziewaliśmy się, że tak szybko staną się tak popularne wśród klientów. Zaczynaliśmy od 8 wariantów, teraz jest ich około 60, a część z nich, jak np. lody Marletto Almond czy Słony Karmel na patyku są niekwestionowanymi faworytami wśród konsumentów - mówi Rafał Aletański, menedżer kategorii odpowiedzialny za lody Marletto w sieci Biedronka.
Rafał Aletański tłumaczy też, że za tym sukcesem stoi na pewno jakość, do której przywiązujemy ogromną wagę, oryginalne receptury i oczywiście niskie ceny. Nieprzypadkowo produkty Marletto zostały nagrodzona znakiem Dobra Marka 2022.
16 lipca przypada dzień lodów i właśnie z tej okazji Biedronka przygotowała promocje dla wszystkich lodowych koneserów. Do soboty 15 lipca, przy zakupie dwóch lodowych wielopaków drugi tańszy otrzymamy aż 70 proc. taniej, a przy zakupie dwóch sztuk nowości – lodów Marletto 900 ml o smaku Bezy Pavlovej lub Cherry Brownie – drugie opakowanie będzie o 58 proc. tańsze.
Biedronka przygotowała coś jeszcze, kupując dwa opakowania dowolnych lodów i sorbetów Maletto 500 ml, drugi dostaniemy za połowę ceny. Promocją zostały objęte również wszystkie lody familijne marki Zielona Budka 1 l, przy zakupie dwóch sztuk produktu, tańszy dostaniemy za symboliczną złotówkę.