REKLAMA

Też planujesz remont mieszkania? Oj, będzie się działo

Z najnowszej edycji raportu Current Consumer Mood przygotowanego przez GfK – An NIQ Company wynika, że w okresie wiosenno-letnim co trzeci badany zamierza przeprowadzić większy remont bądź zakupić sprzęt do ogrodu czy warsztatu. Wśród najczęściej planowanych zakupów do domu znajdują się farby do wnętrz oraz kwiaty i rośliny. A jakie są źródła finansowania tych remontów? Eksperci zaznaczają, że tylko 52 proc. badanych chce przeznaczyć na to własne środki.

Też planujesz remont mieszkania? Oj, będzie się działo
REKLAMA

Od wybuchu pandemii aż do końca 2023 r. polscy konsumenci byli w negatywnych nastrojach. Jednak od stycznia br. wskaźnik barometru wreszcie znalazł się na plusie i utrzymuje się na nim aż do dziś, co znajduje odzwierciedlenie w wielu sektorach handlu, w tym m.in. na rynku DIY.

REKLAMA

Wyczekiwana stabilizacja na rynku i w całej gospodarce oraz rozpoczynający się sezon letni skutecznie zachęciły Polaków do zadbania o swoje najbliższe otoczenie. Obecnie już 31 proc. badanych planuje większy remont lub rozbudowę domu  – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK – An NIQ Company.

Malowanie ścian to priorytet podczas remontu

Z najnowszej fali badania Current Consumer Mood wynika, że Polacy najczęściej planują odświeżenie ścian w swoich czterech kątach.

Aż połowa konsumentów spośród tych, którzy zamierzają przeprowadzić remont, planuje w najbliższym czasie zakup białych lub kolorowych farb do wnętrz. Co trzeci nabywca uda się do sklepu w poszukiwaniu drzwi, okien, paneli podłogowych lub elementów oświetlenia np. kloszy, abażurów, lamp itd. Z kolei co czwarty ankietowany zamierza kupić artykuły dekoracyjne do domu.

Głównym źródłem finansowania remontów pozostają:

  • 52 proc. badanych pokryje koszty z własnych, bieżących środków,
  • 15 proc. Polaków zrealizuje remont dzięki kredytowi,
  • 12 proc. ankietowanych będzie musiało zlikwidować lokatę bankową,
  • 9 proc. wskazujący pożyczy pieniądze od rodziny lub znajomych.

Więcej na temat zakupów można przeczytać poniżej:

Polacy planują zadbać o swoje ogrody i balkony

Według badań w najbliższym czasie Polacy równie intensywnie planują zadbać o swoje ogrody czy balkony. Podobnie jak w przypadku remontów, co trzeci badany planuje zakup sprzętu ogrodowego lub warsztatowego.

W ostatnich latach głównie w wyniku pandemii i silnej izolacji, Polacy jeszcze mocniej docenili potencjał i zalety przydomowych ogrodów, tarasów oraz balkonów. Zbliżający się sezon urlopowy to doskonała okazja, aby spędzić w nich nieco więcej czasu – mówi Anna Bańka, consultant w GfK – An NIQ Company.

REKLAMA

Połowa ankietowanych, spośród tych, którzy planują zakupy w sklepach ogrodowych, chce kupić kwiaty i rośliny. Z kolei 34 proc. z nich zdecyduje się na zakup nawozów, podłoża, oprysków lub innej chemii do roślin.

Według danych z raportu Current Consumer Mood Polacy będą chętnie kupować również meble i dodatki do ogrodu, narzędzia elektryczne oraz ręczne, a także grille i akcesoria do grillowania.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA