REKLAMA
  1. bizblog
  2. Zakupy

Tak Polacy kupują w internecie. Spryciarze

Nie ma co się oszukiwać, Polacy stawiają na wygodę i coraz częściej robią zakupy przez internet. Ważną kwestią są ceny. SW Research przyjrzał się preferencjom zakupowym w internecie i przygotował dla Allegro raport, z którego wynika, że prawie wszyscy młodzi konsumenci korzystają z opcji zakupów online, posługując się przy tym głównie smartfonami. Niemal połowa osób z tej samej grupy wiekowej oszczędza, szukając okazji i kupując większe ilości produktów.

11.10.2023
19:17
e-commerce
REKLAMA

Raport dotyczący preferencji przygotowany dla Allegro przez SW Research wyraźnie pokazuje, że zakupy online stały się dominującym kanałem dla młodych ludzi. Aż 84 proc. osób w wieku 18-24 lat dokonało zakupów online w ciągu ostatniego miesiąca, a aż 39 proc. osób w tej grupie wiekowej korzysta z takiej formy zakupów przynajmniej raz w miesiącu.

REKLAMA

Preferencje zakupowe Polaków

Według reportu e-commerce nie jest już tylko uzupełnieniem tradycyjnych zakupów, ale integralną częścią codziennego życia młodych Polaków. Analizując preferencje zakupowe osób w wieku 18-34 lat, można zauważyć, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy znaczenie w decyzjach zakupowych zyskały jakość (33 proc.) oraz cena produktów (32 proc.). Cena produktu jest też wskazywana jako najważniejszy czynnik przez 20,5 proc. w tej grupie respondentów, szczególnie kiedy dokonują zakupów o wartości 300-750 zł (22,6 proc.). Istotną rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowych odgrywają również koszt i czas dostawy. Najczęściej wybieranymi kategoriami produktów w zakupach online są:

  • moda (58 proc.),
  • uroda (34 proc.),
  • elektronika (33 proc.).

Kolejne czynniki, które mogą być decydujące o przewadze konkurencyjnej zakupów internetowych, to dostosowanie platform do potrzeb użytkowników oraz zapewnienie wygodnych i responsywnych interfejsów sprzedażowych. Według raportu młodzi, zwłaszcza w wieku 18-34 lat, preferują dokonywanie zakupów online za pomocą aplikacji mobilnych. Z wykorzystaniem urządzeń mobilnych odbywa się aż 59 proc. wszystkich transakcji zakupowych w tej grupie wiekowej. 

Więcej wiadomości o Allegro

Warto zaznaczyć, że preferencje konsumentów ulegają zmianom. Aż 59 proc. osób w grupie wiekowej 18-24 lat zmieniło swoje preferencje zakupowe w ciągu ostatniego roku. Zmiany te dotyczą szczególnie zwracania większej uwagi na jakość produktów (39,5 proc.) przez najmłodszych konsumentów oraz na cenę produktu (31 proc.) przez tych nieco starszych (25-34 lata) - wyjaśnia Allegro.

Kluczowym źródłem informacji o promocjach online dla klientów w wieku 18-24 lat są media społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram (64 proc.). Z kolei 53 proc. w wieku 25-34 lata preferuje komunikację poprzez gazetki online.

Akcja gwarancja, czyli jak kupić najtaniej

Młodzi konsumenci w wieku 18-34 lat rozsądnie podchodzą do tego, jak wydają pieniądze i wykazują troskę o swoje finanse. 48 proc. z nich oszczędza, szukając okazji i kupując większe ilości produktów. Ponadto, 57 proc. deklaruje, że obecnie wydaje pieniądze znacznie ostrożniej niż wcześniej - podaje Allegro.

REKLAMA

W ten trend wpisuje się akcja gwarancja najniższej ceny Allegro, dzięki której wybierając ofertę z tym oznaczeniem, konsumenci mogą być pewni, że kupują w najlepszej cenie spośród wybranych sklepów internetowych, to bowiem Allegro porównuje za nich ceny danego produktu w internecie. Co, jednak jeśli znajdą ten sam produkt taniej? Nic straconego, mogą to zgłosić do Allegro, by otrzymać różnicę w cenie w postaci kuponu do wykorzystania na platformie i to powiększoną o 50 proc. 

W świetle danych z naszego raportu widać, że cena i wygoda mobilnych zakupów stają się kluczowymi elementami procesu zakupowego online dla młodych konsumentów. Mamy nadzieję, że rozwiązania takie jak Gwarancja najniższej ceny, które wspierają kupujących w znalezieniu najatrakcyjniejszych ofert w prosty sposób, oszczędzając im nie tylko pieniądze, ale i czas, to właśnie rozwiązania, które pozwalają budować przewagę konkurencyjną w internecie - podkreśla Ewa Finger, Business Product Manager w Allegro.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA