Switch za stówę miesięcznie, iPad za dwie. Polska firma chce namieszać na rynku
Polska firma Plenti chce zmienić nawyki konsumentów tak, aby zamiast kupować nowe rzeczy, zaczęli je wypożyczać. Dlatego też daje dostęp do najnowszej elektroniki w modelu subskrypcyjnym. Teraz startup koncentruje się na pozyskaniu partnerów, którzy zainwestują w sprzęt do wypożyczania na jego platformie.
Plenti chce nas przekonać, że nie potrzebujemy kupować sprzętów technologicznych na własność.
Plenti redefiniuje wzory konsumpcji i pozwala odejść od tradycyjnego modelu „kupić, użyć, wyrzucić”, a dzięki temu walczy z elektrośmieciami
– mówi Łukasz Dziekoński, partner zarządzający Montis Capital, jeden z inwestorów firmy.
Za pomocą platformy można wypożyczyć telefony, smartwatche, laptopy, drony, oczyszczacze powietrza, roboty odkurzające, czy ekspresy do kawy na okres od 1 do 12 miesięcy.
Najczęściej wypożyczane są konsole i gogle VR
Już ponad połowa klientów decyduje się na roczną subskrypcję - wynika z danych startupu.
Udowodniliśmy, że konsumenci i przedsiębiorcy uważają dostęp za ważniejszy niż posiadanie
– mówi Wojtek Rokosz, CEO i współzałożyciel Plenti.
Teraz startup chce zachęcić tych drugich do współpracy w programie PlentiPartners.
Program ma pozwolić samozatrudnionym i MŚP na zarabianie na wynajmowaniu swojego sprzętu. W zamian za wydzierżawienie go Plenti, firmy mają dostawać zapłatę i to niezależnie od tego, czy ich urządzenia zostały w danym okresie wypożyczone. Plenti ubezpieczenia sprzęty, serwisuje je, a na koniec użytkowania wykupuje.
Plenti zachęca zwrotem z inwestycji w wysokości nawet 16,8 proc.
Program pozwala Plenti na szybszy rozwój niż gdyby firma miała samodzielnie kupować różne sprzęty elektroniczne. Aby do niego dołączyć, firmy muszą zakupić urządzenia za przynajmniej 10 tys. zł netto. Już teraz Plenti ma 20 takich partnerów, którzy sumarycznie kupili sprzęt za blisko milion złotych.
Plenti pozyskało już ponad 30 mln zł na rozwój
Najnowszej, lutowej rundzie inwestycyjnej na 25 mln euro przewodził 4growth VC, przy udziale Montis Capital. Kto jeszcze wziął udział w rundzie?
- Piotr Biało (CFO i współzałożyciel Docplanner),
- Kuba Filipowski (współzałożyciel Netguru),
- AIP Seed,
- twórcy grupy Blix,
- założyciele Allegro.
Spółka działa na szybko rosnącym rynku, a jej model biznesowy jest wysoce skalowalny
– mówi Marcin Jaszczuk, partner zarządzający 4growth VC.
Pieniądze zostaną wykorzystane na ekspansję startupu. Firma ma zatrudnić nowych pracowników (głównie programistów, analityków danych, specjalistów od ryzyka), którzy wesprą pozyskiwanie partnerów w Polsce. Kolejnym krokiem ma być wyjście za granicę.