REKLAMA

Wiemy, który olimpijski medal został przyjęty najcieplej przez kibiców w Polsce

Testując Influence Score, firma SentiOne sprawdziła, które wypowiedzi na temat Igrzysk Olimpijskich w Tokio, wzbudziły wśród polskich internautów największe zainteresowanie. Wśród największych wygranych znalazła się TVP Sport.

Wiemy, który olimpijski medal został przyjęty najcieplej przez kibiców w Polsce
REKLAMA

SentiOne podał, że hasła związane z tegorocznymi igrzyskami w ciągu miesiąca odnotowały ponad miliard wyświetleń.

REKLAMA
 class="wp-image-1511908"

To absolutny rekord. Dla porównania w tym samym czasie hasło „polski ład” miało ich 301 mln, a „lody ekipy” w kwietniu podczas największej popularności – 145 mln.

SI ci powie, kto rozrabia najbardziej

Do analizy ruchu internetowego SentiOne wykorzystuje sztuczną inteligencję, która każdego dnia gromadzi i analizuje ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne i blogi. Pozwala to oszacować, jaki był zasięg danej kampanii marketingowej, jak często rozmawiano na dany temat, jak procentowo wypowiedzi rozkładały się pomiędzy kobiety i mężczyzn, a nawet jakie emocje dany temat czy marka wzbudza w sieci. Funkcja Influence Score pomaga odkryć wypowiedzi, autorów i portale, które są najpopularniejsze i najbardziej wpływowe.

Jak zaznacza, sprawdzanie Influence Score jest bardzo przydatne, gdy mamy do czynienia z kryzysem PR i chcemy dowiedzieć się, który komentarz lub post wywołał największy szum w internecie. Wyniki bowiem można filtrować wyniki według poziomu wpływu, co ułatwia też szukanie influencerów do kampanii reklamowej.

Przegląd Sportowy największym wygranym IO w Tokio

Pod względem zasięgu w wiadomościach sportowych przoduje Przegląd Sportowy, ale tym razem znacząco zyskały dwa główne portale mające prawa do emisji Igrzysk: TVP Sport, której udział w zasięgach wśród polskich mediów sportowych wzrósł z 12 proc. do 25 proc., oraz Eurosport, którego udział w zasięgach wzrósł z 10 do 23 proc. Jeśli chodzi o media społecznościowe, to na 20 najpopularniejszych postów pięć było autorstwa Przeglądu Sportowego, pięć TVP Sport, trzy WP Sportowych Faktów i dwa TVN24.

 class="wp-image-1511911"

Numerem jeden wśród pojedynczych postów z najwyższym Influence Score okazał się wpis Przeglądu Sportowego o złotym medalu dla Anity Włodarczyk, który zyskał ponad 19 tys. polubień, dotarł do 852 tys. internautów i został skomentowany 775 razy.

Polscy zawodnicy zdobyli w Tokio 14 medali, w tym brązowych. Najwięcej pozytywnych wzmianek zebrało złoto mieszanej sztafety 4 × 400 m - 6 tys. serduszek, 12 tys. polubień, 500 komentarzy i pół miliona wyświetleń. Na drugim miejscu znalazł się srebrny medal kobiecej sztafety 4 × 400 m z 5 tys. serduszek, 13 tys. polubień, 300 komentarzy i 800 tys. wyświetleń, a na trzecim złoty medal chodziarza Dawida Tomali, który zyskał 7 tys. serduszek, 11 tys. polubień, 500 komentarzy i pół miliona wyświetleń.

Internauci wściekli za pływaków i przegraną siatkarzy

REKLAMA

Negatywne emocje wzbudziły tylko dwa wydarzenia. Pierwszym był błąd Polskiego Związku Pływackiego, w wyniku którego sześcioro reprezentantów nie zostało dopuszczonych do udziału w igrzyskach i wróciło do kraju przed ich rozpoczęciem. Drugie to przegrana polskich siatkarzy w ćwierćfinałowym meczu z Francją.

Największy wzrost liczby wzmianek na temat Igrzysk przypadł pod ich koniec 3 sierpnia. Największe zaangażowanie spowodowały cztery informacje. Pierwsza to ta, że w czasie ceremonii nagradzania zwycięzców w sztafecie mieszanej 4 × 400 m na podium stanął tylko skład finałowy. Późniejsza informacja, że zawodnicy startujący w eliminacjach również otrzymali złote krążki, wzbudziła wiele radości.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA