REKLAMA

Rezerwowałeś nocleg przez Booking.com? Zgłoś się po rekompensatę

Klienci, którzy rezerwowali noclegi przez Booking.com od 2023 roku, mogą liczyć na rekompensaty. Wszystko przez decyzję UOKiK, który wykazał, że platforma nie informowała wyraźnie, czy wynajmujący jest przedsiębiorcą i kto odpowiada za usługę. Teraz użytkownicy mogą otrzymać zniżki w programie lojalnościowym lub 40 zł do wykorzystania na kolejnych rezerwacjach.

booking-noclegi-uokik
REKLAMA

Rekompensaty dla klientów Booking.com są efektem sierpniowej decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Urząd stwierdził, że platforma stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Chodziło przede wszystkim o brak jasnej informacji, czy wynajmujący jest przedsiębiorcą.

Klienci, którzy rezerwowali nocleg u podmiotów nieposiadających statusu przedsiębiorcy, nie byli prawidłowo informowani, że zmienia się wówczas zakres ochrony prawnej kupującego. Dodatkowo, podział obowiązków między Booking.com a dostawcami usług był nieczytelny, co w praktyce – na przykład przy składaniu reklamacji – mogło mieć kluczowe znaczenie dla konsumentów.

REKLAMA

Dlaczego to istotne? Bo klienci mogli zawierać umowy, nie zdając sobie sprawy, że nie przysługuje im ochrona wynikająca z prawa konsumenckiego. Nie wiedzieli również, kto odpowiada za wykonanie usługi zakwaterowania – Booking.com czy podmiot oferujący nocleg.

Informacje te były rozproszone, niejednoznaczne lub dostępne dopiero po kliknięciu w dodatkowe linki i regulaminy – co utrudniało świadome podejmowanie decyzji” – podkreślał UOKiK.

Booking sypnie rekompensatami

W odpowiedzi na zarzuty Booking.com zobowiązał się do poprawy. Platforma obiecała zwiększyć przejrzystość serwisu dla użytkowników. Przyzna też rekompensaty. Skorzystają z nich osoby, które dokonały rezerwacji między 1 stycznia 2023 r. a dniem wprowadzenia zmian, wynikających z decyzji UOKiK.

Proces przyznawania rekompensat już się rozpoczął – Booking.com wysyła do klientów maile z informacją, że można się o nie ubiegać. Poszkodowani użytkownicy mogą liczyć na różne formy zadośćuczynienia, w zależności od poziomu programu lojalnościowego platformy - Genius.

Czytaj więcej o podróżach na Bizblog.pl:

Osoby na poziomie pierwszym i drugim zyskają awans o jeden stopień, co może automatycznie przełożyć się na wyższą wysokość zniżek w obiektach oferujących rabaty w ramach programu. Użytkownicy z poziomu trzeciego otrzymają natomiast 40 zł do wykorzystania na platformie Booking.com.

Jak złożyć reklamację?

Reklamacje muszą być składane za pośrednictwem Centrum Pomocy Booking.com B.V.

REKLAMA

Jednocześnie sugerujemy, aby konsumenci składali wszelkie reklamacje za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji Booking.com, po zalogowaniu się za pomocą numeru rezerwacji i kodu PIN, co pozwoli Booking.com na jak najszybsze i najskuteczniejsze rozpatrzenie reklamacji – podaje platforma.

Gigant radzi też, aby w reklamacji użyć słowa „UOKiK” lub numeru decyzji zobowiązującej Prezesa Urzędu. Może to ułatwić i przyspieszyć rozpoznanie zgłoszenia.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-16T16:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-16T14:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-16T09:46:52+02:00
Aktualizacja: 2025-10-16T06:03:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-16T05:16:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-16T04:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-15T22:14:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-15T17:49:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-15T14:37:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-15T11:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-15T10:19:26+02:00
Aktualizacja: 2025-10-14T19:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-14T18:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-14T16:04:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-14T14:51:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-14T13:41:27+02:00
Aktualizacja: 2025-10-14T09:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-14T06:26:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-13T21:52:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-13T19:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-13T15:34:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA