Nocny pociąg z prywatnymi pokojami, łączący 100 europejskich miast, i biletami w cenie niskokosztowych lotów. Choć dziś brzmi to trochę jak utopia, z ambitną wizją wyszła niemiecka firma Nox Mobility. I zapowiada: chcemy, by nocne pociągi stały się nieodłączną częścią podróży po Europie.
Nox podkreśla, że pociągi nocne, zrównoważona alternatywa dla lotów samolotem, nie wykorzystują dziś swojego potencjału. Udręką dla pasażerów są opóźnienia, wysokie ceny biletów i konieczność dzielenia przedziału z nieznajomymi (jeśli nie zarezerwujemy przedziału jednoosobowego). Dlatego do 2027 r. Nox chce uruchomić nocne pociągi sypialne złożone z jedno-dwuosobowych „pokojów”.


Do 2035 roku planujemy połączyć 100 europejskich miast – zapowiada firma. – Dla nas nocne pociągi mają sens tylko na dużą skalę. Naszym celem jest zawsze mieć świetną nocną alternatywę dla każdego krótkiego lotu. Wszędzie w Europie.
Więcej wiadomości na temat podróży:
Atutem pociągu mają być prywatne kabiny.
Przestronna konstrukcja pozwala na zabranie ze sobą całego bagażu i rzeczy osobistych, a mimo to nadal masz wystarczająco dużo miejsca, aby zrelaksować się w wygodnych fotelach, pracować przy dużym stole i podziwiać krajobrazy przesuwające się za dużym oknem – zapowiada Nox.

Spanie, gdy pociąg wiezie cię przez Europę, to świetna koncepcja. Ale dziś ludzie muszą dzielić kabiny z nieznajomymi, łóżka są ciasne, a podróżowanie nimi jest często droższe niż samolotem. Chcemy to zmienić i sprawić, by nocne pociągi stały się nieodłączną częścią podróży po Europie – zapowiedział Thibault Constant, współzałożyciel Nox.
Firma już dziś na swojej stronie internetowej prezentuje proponowane połączenia, które miałyby być rozbudowywane, rozkład jazdy i ceny.

Nox informuje, że zarezerwował wagony pociągów, finalizuje zatwierdzenie projektu wnętrza i „przygotowuje kolejną dużą rundę finansowania na jesień”. Jeżeli firmie rzeczywiście udałoby się dopiąć swego ceny pokoju jednoosobowego miałyby zaczynać się od 79 euro, a dwuosobowego od 149 euro. Stawki będą elastyczne w zależności od popytu.
