REKLAMA

Kamień milowy w rozwoju kobiecych biznesów. Platforma wspierająca rozwój małych firm

W Polsce jest coraz więcej kobiecych biznesów. Już jedna trzecia małych firm prowadzona jest właśnie przez kobiety. Ale jednocześnie polskie małe przedsiębiorstwa są jednymi z najsłabiej zdigitalizowanych w Unii Europejskiej i zajmują 24. miejsce na 27 krajów. Aby wesprzeć Polskie przedsiębiorczynie prowadzące małe firmy, Mastercard Strive prezentuje nową platformę cyfrową Go Digital, która może stać się kamieniem milowym w ich cyfrowym rozwoju.

Kamień milowy w rozwoju kobiecych biznesów. Platforma wspierająca rozwój małych firm
REKLAMA

Program Go Digital: wspieranie rozwoju cyfrowego i przedsiębiorczości wśród kobiet zainaugurowano w marcu 2024 r. Projekt adresowany jest do przedsiębiorczyń, które są otwarte na digitalizację swojego biznesu, ale brakuje im pewności siebie i odpowiedniego know-how, aby podjąć kroki w tym obszarze.

REKLAMA

Platforma wspierająca kobiecy biznes

Program obejmuje cztery etapy działania: rozpoczyna się od testu poziomującego rozwój cyfrowy każdej firmy. Na podstawie uzyskanego wyniku, przedsiębiorczynie otrzymują odpowiednio dopasowane rekomendacje i wskazówki dotyczące dalszych kroków. Dzięki temu każdy biznes może liczyć na spersonalizowane podejście w zakresie rozwoju cyfrowego.

W kolejnym etapie, właścicielki firm zyskują dostęp do wybranych usług wspierających ich firmy, takich jak np. sesje doradcze, czy warsztaty i moduły szkoleniowe online pomagające w skutecznej integracji odpowiednich narzędzi cyfrowych.

Lucyna Przyborek, właścicielka Perfect Vision - sieci salonów optycznych w Warszawie, która jako jedna z pierwszych przedsiębiorczyń miała okazję przetestować platformę i jest pod ogromnym wrażeniem innowacyjności tej platformy oraz kompleksowości pakietu usług. Co ważne, dostęp do wszystkich narzędzi znajduje się w jednym miejscu.

Jako właścicielka małej firmy zamierzam stale korzystać z możliwości platformy — mówi Lucyna Przyborek, właścicielka Perfect Vision.

Pomoc dla małych firm i lokalnych przedsiębiorczyń

Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe uważa, że małe firmy stanowią 97 proc. wszystkich przedsiębiorstw w Polsce.

To biznesy, które zazwyczaj prowadzone są lokalnie, jednak każdego dnia borykają się z dużymi wyzwaniami, które utrudniają im codzienne funkcjonowanie i wzrost konkurencyjności — tłumaczy Marta Życińska.

I dodaje, że Mastercard od lat angażuje się w działania mające na celu wspieranie małych firm oraz pobudzanie kobiecej przedsiębiorczości to dwa obszary, które wyróżniają się ogromnym potencjałem, jednak potrzebują dodatkowej siły napędowej, aby rozwinąć skrzydła.

Jestem niezwykle dumna, że możemy im w tym pomóc — komentuje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.

Więcej wiadomości na temat biznesu można przeczytać poniżej:

500 porad i szansa na nawiązanie osobistych kontaktów

Kobiety, które dołączą do programu Go Digital, mają możliwość zintegrowania odpowiednich narzędzi cyfrowych z codziennymi operacjami biznesowymi. Wsparcie można znaleźć w kilku obszarach, takich jak finanse, sprzedaż, marketing, HR i well-being, komunikacja, biznes i cyberbezpieczeństwo.

Oferujemy polskim przedsiębiorczyniom narzędzie, które zapewni im kompleksowe wsparcie cyfrowe — zapewniają Emilia Bartosiewicz-Brożyna i Renata Żukowska z Fundacji LBC, liderki projektu i platformy Go Digital.

Liderki twierdzą też, że platforma zawiera ponad 500 różnych porad, rozwiązań, książek i filmów. Jednak najcenniejszym aspektem programu jest szansa na nawiązanie osobistych kontaktów z ekspertami oraz dołączenie do wielu grup wsparcia, co pozwoli przedsiębiorczyniom zbudować wartościowe relacje biznesowe oraz dzielić się osobistymi doświadczeniami i praktykami.

REKLAMA

Wspieranie przedsiębiorczości w Polsce jest nadrzędnym celem naszej działalności. W ramach programu Go Digital przygotowaliśmy test poziomujący rozwój cyfrowy firm. Jest on podstawowym elementem funkcjonowania platformy. Cieszymy się, że mogliśmy zaangażować się w tę współpracę — mówi Eliza Kruczkowska, Dyrektor ds. rozwoju innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju.

Mastercard Strive to globalna inicjatywa Mastercard Center for Inclusive Growth i Caribou Digital, której celem jest wspieranie małych firm na całym świecie w rozwoju i budowaniu odporności w gospodarce cyfrowej. Program Go Digital jest prowadzony przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive oraz lokalnych partnerów: 180 heartbeats w zakresie koncepcji kreatywnej i technicznej, oraz Polski Fundusz Rozwoju (PFR) w zakresie metodycznym. Platforma jest dostępna pod adresem www.ladybusiness.pl.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA