Sąd zarejestrował zmianę nazwy Polskiego Koncernu Naftowego Orlen na Orlen S.A. Nowa nazwa odpowiada aktualnemu profilowi działalności i planom rozwojowym spółki. Zmiana nie wiąże się z koniecznością dokonywania rebrandingu, znane wszystkim logo i barwy pozostaną – zapowiedziała spółka w poniedziałkowym komunikacie.
Orlen wyjaśnia, że zmiana nazwy jest konsekwencją przeprowadzonych w ostatnich latach procesów akwizycji Grupy Energia, Grupy Lotos i PGNiG oraz przyjęcia nowej strategii rozwoju Grupy Orlen. Daniel Obajtek, prezes zarządu spółki uważa, że nowa nazwa bardziej odpowiada obecnemu zakresowi działalności koncernu i oddaje kierunki jego rozwoju, wśród których są morska energetyka wiatrowa, energetyka jądrowa, produkcja wodoru i paliw syntetycznych i zielona petrochemia.
Tylko w pierwszym kwartale tego roku aż 70 proc. wartości Grupy Orlen zostało wygenerowane w segmentach niezwiązanych z przerobem ropy naftowej. W tym kontekście zmiana nazwy jest naturalna – podkreślił Obajtek.
Orlen wyda miliardy na ograniczenie emisji
Orlen przypomina, że zgodnie z nową strategią do końca 2030 roku przeznaczy na inwestycje 320 mld zł, z czego 120 mld zł ma pójść na projekty nisko- i zeroemisyjne.
Do końca dekady Orlen będzie posiadać 9 GW mocy w odnawialnych źródłach energii, 10 tys. punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Europie Środkowej oraz 300 MW zainstalowanej mocy w małych reaktorach jądrowych – wylicza spółka w komunikacie.
Do tego będzie produkować 3 mln ton biopaliw, ok. 1 mld m sześciennych biogazu, 130 tys. ton odnawialnego wodoru i 70 tys. ton paliw syntetycznych. Do 2030 r. planuje zmniejszyć o jedną czwartą emisje gazów cieplarnianych w działalności rafineryjnej, petrochemicznej i wydobywczej. Jeszcze większa cięcia przypadną na produkcję energii, gdzie spodziewane jest ograniczenie emisji CO2 o 40 proc. Jak za
Do 2035 r. koncern zakończy produkcję energii z węgla – zapowiedział koncern.
Rebrandingu Orlenu nie będzie
Zmiana nazwy nie pociąga za sobą konieczności rebrandingu, ponieważ w identyfikacji wizualnej spółki na potrzeby marketingowe wykorzystywana jest tylko nazwa Orlen i biało-czerwone logo przedstawiające głowę orła. Te elementy nadal będą wykorzystywane w niezmienionej formie – zapewnia spółka.
I wyjaśnia, że decyzja Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia podjęta 21 czerwca 2023 roku weszła w życie z dniem 3 lipca 2023 roku, w momencie rejestracji zmiany w Krajowym Rejestrze Sądowym.