Pepsi obchodzi 125 rocznicę powstania marki. I właśnie z tej okazji kultowy napój ogłasza zmiany. Etykiety przejdą prawdziwy wizualny lifting, który ma w zamyśle dostosować się do dzisiejszych trendów. A na jakie jeszcze zmiany możemy liczyć? Jednego możecie być pewni, smak pozostanie ten sam. Według producenta Pepsi w opakowaniach z nową wizualizacją pojawi się na półkach już w pierwszym kwartale 2024 r.
Pepsi chwali się, że nowy projekt charakteryzuje się odważną czcionką, pulsującym tłem i zaktualizowaną paletą kolorów. Kolor czarny podkreśla obecność na rynku Pepsi Zero Cukru, która wkrótce zastąpi Pepsi Max. Skład dostępnych obecnie na polskim rynku produktów pozostanie niezmieniony.
Wchodzi nowe logo kultowego napoju
Nowe logo i identyfikacja wizualna Pepsi jest pierwszą aktualizacją od 14 lat. Z okazji 125. rocznicy powstania Pepsi rozpoczęła wprowadzanie zmian. W Polsce, która jest jednym z pierwszych rynków, gdzie pojawi się nowe logo, w trzecim kwartale tego roku, w innych krajach w 2024 r.
Pepsi Max zmieni nazwę na Pepsi Zero Cukru w ramach globalnego procesu unifikacji nazw marek, który ma na celu wprowadzenie przejrzystości w kierowanej do konsumentów ofercie.
Więcej wiadomości na temat Pepsi
Pepsi przekonuje, że nowy projekt wzory odzwierciedlają najbardziej charakterystyczne cechy Pepsi: nieskrępowaną dobrą zabawę i radość. Wzory będą obecne we wszystkich fizycznych i cyfrowych punktach kontaktu z konsumentem, włączając w to opakowania, nalewaki do napojów, flotę samochodową, modę i gastronomię. Nowe logo i identyfikacja wizualna mają być zarazem ukłonem w stronę tradycji, jak odważnym krokiem w przyszłość. Niestandardowy wzór czcionki i wyrazisty design puszki podkreślają otwartość Pepsi na wszystkie grupy konsumentów.
Nowe logo pojawi się na wszystkich opakowaniach w 2024 roku, jednak już tej jesieni w punktach sprzedaży rozpoczęliśmy zmiany brandingu np. nalewaków i lodówek. Wierzymy, że dzięki nowej identyfikacji marki będziemy mogli połączyć jej bogate kulturowe dziedzictwo z oczekiwaniami obecnych i przyszłych pokoleń konsumentów – powiedziała Magdalena Grędzicka, Senior Group Brand Manager Pepsi w PepsiCo Polska.
I dodaje, że oprócz nowego logo zmianą dla polskich konsumentów będzie również wprowadzenie Pepsi Zero Cukru, która zastąpi Pepsi Max, zachowując jej recepturę.
Reklamy i wyzwania smaku z gwiazdami filmu i muzyki
Tym, co naprawdę wyróżnia zaktualizowany wygląd marki, jest charakterystyczny niebiesko-czarny puls, symbolizujący entuzjazm, który Pepsi stara się wzbudzić. Odnowiona identyfikacja wizualna zawiera elementy rezonujące z młodszym pokoleniem, oddając ducha gen Z. To puls, który bije w rytm współczesnej polskiej kultury i determinacja, by się wyróżniać! - dodaje Magdalena Grędzicka.
Wyzwanie Smaku, Pepsi Space, czy świętuj po swojemu z Pepsi to tylko niektóre z przykładów zasięgowych kampanii, które marka przeprowadziła w ciągu ostatnich lat w Polsce. Od 2021 r. butelki Pepsi oraz Pepsi Max w Polsce są w 100 proc. wykonane z przetworzonego plastiku rPET.