Pepco szykuje wielką ofensywę. Pół tysiąca nowych sklepów, więcej pracowników i nowe rynki
Sieć tanich sklepów z odzieżą, zabawkami i artykułami domowymi pod szyldem Pepco liczy już w Polsce 1,2 tys. placówek i jest to jej zdecydowanie najważniejszy rynek, ale cały czas trwa jej ekspansja w Europie. W tym roku Pepco chce otworzyć 500 nowych sklepów i zwiększyć zatrudnienie o około 3 tys. osób. Sieć przechodzi obecnie rebranding, a jej właściciel z RPA pozbył się pakietu akcji o wartości 1,5 mld zł.
Sieć Pepco podała w popołudniowym komunikacie w czwartek, że planuje zwiększyć zatrudnienie o około 3 tys. osób w rozpoczętym w październiku 2022 r. roku obrotowym 2023. Do jesieni planuje też otwarcie ponad 500 nowych sklepów i wejście na dwa nowe rynki: portugalski i bośniacki. W poprzednim roku sieć otworzyła 446 sklepów.
Polska jest najważniejsza
Na początku grudnia sieć Pepco ogłosiła otwarcie 3-tysięcznego sklepu. Jest już obecna na 17 rynkach w Europie, a już w tym roku liczba ta wzrośnie do 19. Pepco pojawi się w Portugalii i Bośni-Hercegowinie. Polska jest najważniejszym rynkiem dla Pepco i to w naszym kraju znajduje się centrala firmy. W Polsce sieć Pepco liczy około 1,2 placówek. Do Grupy Pepco należą też sieci Poundland i Dealz.
Akcje Pepco okazyjnie sprzedam
Jako Grupa Pepco chcemy otworzyć 20 000 sklepów w całej Europie
– zapowiedział.
Pepco należy do południowoafrykańskiego giganta Steinhoff International Holdings, która do niedawna miała 79 proc. udziałów w spółce Pepco. Kilka dni temu koncern z RPA sprzedał pakiet 6,6 proc. akcji spółki za około 1,5 mld zł. Była to tak zwana szybka sprzedaż, poniżej ceny rynkowej. Steinhoff od kilku lat zmaga się z problemami finansowymi i wysokim zadłużeniem.