Zwrócił uwagę na problemy z lokalizacją paczkomatów InPostu, został zablokowany. Rzecznik firmy wyjaśnił, że blokada konta była błędem agencji i zapewnił, że kurierzy mają pracować zgodnie z prawem.

Jeden z użytkowników serwisu X zwracał uwagę, że źle dobrane lokalizacje paczkomatów często zmuszają kierowców InPostu do zatrzymywania się tam, gdzie nie powinni, co prowadzi do niszczenia chodników i utrudnień dla pieszych. W odpowiedzi na tę krytykę administrator konta InPostu zablokował go, ale wywołało to negatywne reakcje i musiał go odblokować.
Zablokowany przez InPost
W sobotę rano konto InPost opublikowało żartobliwy post: „jak to powiedział znany filozof: Kiedy spoglądasz w skrytkę, ona również patrzy na Ciebie”. Pod wpisem pojawiła się riposta użytkownika: „Kiedy patrzę na paczkomat, widzę zniszczenia infrastruktury dokonane przez kurierów i odbiorców paczek, bo tak źle wybraliście lokalizację”. Chwilę później firma… zablokowała autora.
Bizblog.pl zwrócił się do biura prasowego InPostu o wyjaśnienia. W rozmowie telefonicznej rzecznik spółki Wojciech Kądziołka przyznał, że blokada była błędem agencji obsługującej profil i została już zdjęta. Firma zapewniła, że zależy jej na spokojnej i transparentnej komunikacji z użytkownikami mediów społecznościowych, nawet jeśli dotyczy ona trudnych tematów.
Więcej wiadomości Bizbloga o InPoście
Rzecznik podkreślił, że InPost ma jasne wytyczne dotyczące pracy w terenie. Kurierzy powinni parkować zgodnie z przepisami, a do dyspozycji mają wózki, które pozwalają bezpiecznie dostarczać paczki, także wtedy, gdy nie da się zatrzymać tuż przy paczkomacie. Według spółki te zasady obowiązują na co dzień i są egzekwowane.
Lokalizacja paczkomatów
InPost przekonuje, że w podobnych sytuacjach reaguje szybko, a wszelkie zgłoszenia dotyczące pracy kurierów są analizowane. Firma zapewnia, że dba o zgodność swoich działań z prawem i lokalnymi regulacjami.
InsPost często chwali się szybkim rozwojem swojej infrastruktury, ale zwłaszcza stawiane w minionych latach automaty paczkowe często nie były zlokalizowane w sposób, który umożliwiał kurierom łatwy do nich dostęp. InPost deklaruje, że rozumie te obawy i chce działać zgodnie z przepisami. Firma podkreśla, że troska o bezpieczeństwo pieszych i odpowiednie warunki pracy kurierów to kwestie, których pilnuje na bieżąco.






































