Netflix ogłosił wyniki za czwarty kwartał 2024 roku, które mocno przewyższyły prognozy analityków. Na rekordowy kwartał złożyły się transmisje sportowe na żywo oraz intensyfikacja działań marketingowych. Akcje spółki poszybowały w górę o 10 proc.
Netflix zakończył rok 2024 z liczbą 302 milionów subskrybentów, z czego 19 milionów dołączyło w czwartym kwartale. To dwa razy więcej, niż przewidywali analitycy. Tak spektakularne rezultaty przypisywane są m.in. skutecznej walce z dzieleniem się hasłami.
Przychody Netflixa w czwartym kwartale wyniosły 10,25 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 16 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zysk na akcję wyniósł 4,27 dolara, bijąc 2,11 dolara sprzed roku.
Koniec z raportowaniem liczby subskrybentów
Netflix zapowiedział, że po raz ostatni raportuje liczbę subskrybentów. Od teraz większy nacisk zostanie położony na wskaźniki takie jak marża operacyjna i wzrost przychodów.
Wśród najważniejszych wydarzeń czwartego kwartału znalazły się premiery takich hitów jak Squid Game 2 czy Carry-On oraz transmisje sportowe, m.in. walki Jake Paul konta Mike Tyson i finały NFL (w święta padł rekord oglądalności wśród transmitowanych przez platformę meczy w historii tej ligi - ponad 24 mln). Platforma zdobyła również prawa do transmisji Mistrzostw Świata FIFA Kobiet na lata 2027 i 2031, co podkreśla jej zaangażowanie w „nie do przegapienia wydarzenia specjalne”.
Czytaj więcej o Netfliksie:
Priorytet na 2025 rok? Oferta dla reklamodawców
Najtańszy pakiet z reklamami odpowiadał za 55 proc. nowych subskrypcji na rynkach, gdzie jest dostępny. Jego popularność wzrosła o 30 proc. w ujęciu kwartalnym. Netflix zapowiedział również, że w 2025 roku priorytetem będzie rozwój ofert dla reklamodawców, co przełoży się na znaczące zwiększenie przychodów z reklam.
Netflix planuje podnieść ceny subskrypcji w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Portugalii i Argentynie. Dodatkowe środki przeznaczy na rozwój platformy. Firma ogłosiła też zwiększenie programu skupu akcji o 15 mld dol., co umocniło zaufanie inwestorów. W długiej perspektywie każdy z takich programów prowadzi do zwiększenia wartości obecnych na rynku akcji.
Giełda reaguje wzrostami
W handlu posesyjnym kurs Netfliksa urósł do 893 dol. za akcję. To wzrost o blisko 13 proc.
Prognozy na 2025 rok przewidują wzrost przychodów do 43,5-44,5 mld dol., a także zwiększenie marży operacyjnej do 29 proc. Firma zamierza kontynuować inwestycje w seriale, filmy oraz rozwój transmisji na żywo i gier. Na ekrany wrócą również dobrze znane przeboje, jak Stranger Things i Wednesday,