REKLAMA

Będą śledzić kubki i pudełka, które wyniesiesz z McDonalda. Tak gigant chce dbać o ekologię

Firmy, których działalność bazuje na produkcji dużej liczby jednorazówek, coraz częściej są krytykowane za zaśmiecanie środowiska. Francuski McDonald's znalazł na to własną odpowiedź. Popularna sieć fast foodów będzie chipować i recyklingować wszystkie opakowania. Nawet te, które zostaly przez klientów wyniesione z lokalu.

McDonald's będzie śledził kubki i pudełka jednorazowe
REKLAMA

McDonald's poinformował właśnie o podjęciu współpracy z firmą Checkpoint Systems, która została przedstawiona jako globalny lider w dziedzinie rozwiązań RFID i systemów antykradzieżowych RF. Fast food chce wykorzystać rozwiązania swojego nowego partnera do śledzenia kubków po napojach i pudełkach po hamburgerach oraz frytkach.

REKLAMA

McDonald's stawia na recykling

Sieć dąży do stworzenia tzw. obiegu zamkniętego, co oznacza, że używane przez nią teksturowe i plastikowe opakowania będą dostawać drugie, trzecie, a może nawet i czwarte życie. Wszystko po to, by surowiec służył klientom jak najdłużej, i nie trafiał na wysypiska. Amerykańska korporacja podjęła się tego wyzwania. Do 2025 r. ma zamiar recyklingować opakowania we wszystkich lokalach działających pod jej szyldem.

We Francji ten proces przebiega szybciej niż w innych regionach świata. Dlaczego? McDonald's sam przyznaje, że to efekt miejscowego prawodawstwa. W ubiegłym roku nad Sekwaną wszczęto wojnę z branżą opakowań, co zaowocowało m.in. zakaz używania plastiku do pakowania niektórych warzyw i owoców. Prezydent Emmanuel Macron zapowiedział, że do 2040 r. Francja będzie wolna od jednorazowego plastiku.

McDonald's nie ma więc dużego pola manewru. Checkpoint Systems opracował na jego potrzeby specjalne czujniki RFID, które są odporne na wodę, wysokie temperatury i nie wchodzą w reakcje z żywnością.

Ponieważ odpowiedzialność za bardziej ekologiczną przyszłość została złożona na barki marek i sprzedawców detalicznych, niezwykle ważne jest, aby firmy odpowiednio dostosowały swoje praktyki biznesowe bez uszczerbku dla zysków. Z tego powodu staraliśmy się dostarczyć rozwiązanie RFID, które będzie spełniać wszystkie potrzeby McDonald’s France i nie tylko poprawi płynność i przejrzystość łańcucha dostaw, ale również zapewni przyszłościowe, bardziej ekologiczne działanie marki – tłumaczy Frederic Boukara, Business Unit Director France w Checkpoint Systems.

Rozwiązanie działa już w 1200 restauracji sieci we Francji

REKLAMA

McDonald's wykorzystuje go w dwóch celach. Po pierwsze, czujniki służą mu do monitorowania stanów magazynowych, co pozwala wydajniej zarządzać zapasami i reagować w przypadku niedoborów. Checkpoint System podaje też, że dzięki RFID będzie można także wyśledzić opakowania, które zostały wyrzucone w pobliżu lokalu, np. w koszach na śmieci.

Najbliższe lata będą dla firm wykorzystujących technologię w służbie ekologii prawdziwą żyłą złota. Przepisy wprowadzone przez Francuzów postawiły wiele firm przed dużym wyzwaniem, ale prędzej czy później zmiany czekają cały kontynent. Europa chce przejść na gospodarkę w obiegu zamkniętym w ciągu najbliższej dekady.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA