Otwarty w 2017 roku sklep marki Reserved przy Oxford Street nie tylko utrzymał się na rynku, ale nawet doczeka się towarzystwa w Londynie. Spółka LPP z końcem sierpnia otworzyła nowy sklep w centrum handlowym Westfield Stratford City we wschodnim Londynie, a w najbliższym czasie działalność mają rozpocząć dwa kolejne: jeszcze jeden przy Oxford Street oraz w centrum handlowym Brent Cross w północnym Londynie. Z kolei już we wrześniu LPP otworzy drugi salon Sinsay w Mediolanie. Firma nie kryje, że teraz interesuje się rynkami zagranicznymi.
Jak informuje LPP we wtorkowym komunikacie, powierzchnia sprzedażowa spółki na rynku brytyjskim zwiększy się łącznie o blisko 6 tys. metrów kwadratowych, ale sprzedaż w tym kraju odbywa się także przez internet. Na nowe sklepy w Londynie LPP kazało czekać sześć lat – polska firma zadebiutowała w Wielkiej Brytanii w 2017 r., otwierając pierwszy salon Reserved przy Oxford Street 252.
Wymagający klient
W ostatnich miesiącach przekierowaliśmy uwagę na rynki zachodnie i wykorzystujemy fakt, że nasze marki cieszą się coraz większym uznaniem wśród Europejczyków. Wielka Brytania jest jedną z ważniejszych lokalizacji zarówno pod względem budowania rozpoznawalności brandów, jak i potencjału sprzedażowego, dlatego zdecydowaliśmy się na otwarcie w Londynie aż trzech nowych salonów w odstępie zaledwie kilku tygodni – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.
Menedżer przyznaje, że zarząd LPP ma świadomość silnej konkurencji, która sprawia, że klienci brytyjscy są dość wymagający, ale zapewnia, że firma czuje się gotowa, aby podjąć to wyzwanie. Dodaje, że w ostatnich latach LPP wykonało też bardzo duży postęp, jeśli chodzi o wdrażanie strategii omnichannelowej, co pozwoli na skuteczniejszą walkę o brytyjskiego klienta. Pod tym terminem kryje się spójne połączenie wszelkich form kontaktu z marką, co ma pozwolić na jej lepszy odbiór ze strony klientów.
LPP stawia nie tylko na prestiżowe lokalizacje w Wielkiej Brytanii, ale także we Włoszech. Na początku roku spółka otworzyła swój pierwszy sklep marki Sinsay w Mediolanie, a już we wrześniu zamierza uruchomić w tym mieście kolejny – przy Corso Vittorio Emanuele II.
Teraz Europa Zachodnia i Południowa
Firma podkreśla, że planowane otwarcia w Londynie oraz w Mediolanie są częścią realizowanej przez nią ekspansji zagranicznej, która obecnie skupia się na Europie Zachodniej i Południowej. Polska firma odzieżowa podkreśla, że obecnie jej produkty są dostępne – zarówno w sprzedaży stacjonarnej, jak i online – na blisko 40 rynkach. Łączna powierzchnia 2 tys. sklepów LPP to 1,7 mln mkw.
Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP, zdradza, że analizowane przez spółkę trendy pokazują, że po zawirowaniach wywołanych pandemią salony stacjonarne znów przyciągają klientów.
Dziś są one nie tylko miejscem zakupów, ale przede wszystkim spotkań i rozrywki, czego potwierdzeniem jest popularność naszych nowych lokalizacji w Wielkiej Brytanii. Każde z tych miejsc ma zupełnie inną historię oraz klimat, ale tym, co je łączy jest bardzo wysoki potencjał sprzedażowy, który zamierzamy wykorzystać w realizacji naszych planów ekspansji w Europie Zachodniej – zdradza Lutkiewicz.