REKLAMA

Polskie przedsiębiorczynie idą jak burza. Tylko spójrzcie na te liczby

Co siódma polska przedsiębiorczyni zarabia powyżej 20 tys. zł - wynika z najnowszego raportu „Bizneswoman Roku: zarobki i motywacje polskich przedsiębiorczyń”. To, co nakręca Polki do zakładania własnych biznesów, to głównie elastyczność czasu i miejsca pracy, ale również niezależność.

koniunktura
REKLAMA

Słaba płeć? Nie w przypadku polskich przedsiębiorczyń, które z roku na rok ostrą prą na przód i udowadniają, że świetnie sobie radzą za sterami swoich firm. Ile miesięcznie zarabiają polskie bizneswomen?

REKLAMA
  • miesięczny przychód w wysokości 5-10 tys. zł deklaruje aż 1/3 polskich przedsiębiorczyń,
  • 10-20 tys. zł osiąga miesięcznie 23 proc. kobiet,
  • powyżej 20 tys. zł zarabia co siódma respondentka prowadząca własną firmę.

Połowa badanych deklaruje, że obecnie przychody ich firmy są większe niż w poprzednich latach, a w przypadku co dziesiątej ankietowanej nie uległy one zmianie - argumentują autorki badania.

Dla porównania w badaniu w poprzednim roku 42,7 proc. respondentek deklarowało wzrost zarobków.

Własny biznes to nie sielanka

Choć prowadzenie własnego biznesu często wymaga od właścicielek pracy ponad wymiarowy czas poświęcony na obowiązki, to wiele kobiet postanowiło nieco zwolnić tempo w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Ile godzin polskie przedsiębiorczynie poświęcają na pracę?

  • ponad 40 godzin tygodniowo spędza w pracy aż 42 proc. respondentek,
  • około 40 godzin tygodniowo pracuje 29,3 proc.,
  • między 41 a 50 godzin tygodniowo spędza w pracy 27,8 proc. badanych,
  • do pracy powyżej 50 godzin tygodniowo przyznaje się jedynie 14,2 proc.

To właśnie ten ostatni wynik jest najbardziej zaskakujący, bo w zeszłym roku ponad 50 godzin tygodniowo deklarowała co piąta respondentka.

Źródło: raport „Bizneswoman Roku: zarobki i motywacje polskich
przedsiębiorczyń”

Polki zaprzęgają do pracy nowoczesne technologie

Polki doskonale zdają sobie sprawę z potrzeby włączenia nowych technologii i zaawansowanych narzędzi do swoich biznesów.

Blisko co trzecia przedsiębiorczyni deklaruje, że planuje inwestować w narzędzia internetowe, które pomogą jej prowadzić firmę, a 34,9 proc. respondentek zrobiło to już w przeszłości lub robi to stale - wynika z badania „Bizneswoman Roku: zarobki i motywacje polskich przedsiębiorczyń”.

Niewiele kobiet prowadzących biznes w Polsce, bo raptem 15,6 proc., nie zamierza inwestować w narzędzia internetowe.

 class="wp-image-1992778" width="580"
Źródło: raport „Bizneswoman Roku: zarobki i motywacje polskich
przedsiębiorczyń”

Dlaczego Polki chcą zakładać własne firmy?

Polki, zapytane o to, co je motywuje do założenia własnej firmy, wskazują na:

  • elastyczność, czyli możliwość samodzielnego decydowania o tym ile, kiedy i gdzie pracują - twierdzi tak 59,9 proc. ankietowanych przedsiębiorczyń oraz 67,4 proc. kobiet, które dopiero planują założyć własny biznes,
  • niezależność - ten czynnik wskazało 51,9 proc. kobiet, które już posiadają własne biznesy, oraz 60,5 proc. pań, które dopiero zamierzają założyć własną firmę,
  • możliwość rozwoju osobistego i zawodowego - wskazało tak 45,8 proc. kobiet prowadzących własnych biznes oraz 63 proc. kobiet, które dopiero planują to uczynić.
  • wyższe zarobki - na czynnik ekonomiczny wskazuje 44,8 proc. przedsiębiorczyń oraz 54,9 proc. kobiet rozważających założenie własnej firmy.
REKLAMA


REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA