Jeśli zakupy w Ikei, to tylko w wielkiej hali, której układ wymusza zwiedzenie każdego działu? To wkrótce ma być przeszłość, bo szwedzki gigant wnętrzarski właśnie uruchomił w Gliwicach pierwszy sklep w zupełnie nowym formacie. Dotychczasowe studio planowania i zamówień zostało wzbogacone o możliwość kupienia na miejscu wybranych dodatków i akcesoriów. To pierwszy tego typu format Ikei w Polsce.
Studio planowania i zamówień Ikei w Gliwicach, które działa od trzech lat, zostało właśnie otwarte na nowo, ponieważ przeszło duże zmiany. Zachowano możliwość planowania kuchni, szaf, czy regałów oraz zamawiania mebli z dowozem do domu i ewentualnie z montażem, ale wprowadzono kilka nowości.
Akcesoria dostępne od ręki
Przede wszystkim wprowadzono możliwość zakupu na miejscu „setek” artykułów, m.in. z kategorii dekoracje, tekstylia, łazienka, gotowanie i jedzenie, przechowywanie, pokój dziecięcy. Asortyment ma być regularnie aktualizowany „w zależności od sezonu i potrzeb konsumenckich”. Przy okazji do 300 m kw. powiększono miejsce spotkań z klientami i przearanżowano tę przestrzeń „pod kątem komfortu i wygody odwiedzających”.
Ikea wyjaśnia, że decyzja o rozwoju tego formatu została podjęta na podstawie analiz rynku oraz potrzeb mieszkańców Śląska, oraz oferty związanej z meblowaniem i wyposażaniem wnętrz w regionie. Sieć wyjaśnia, że nowy format „bazuje na nowym rozwiązaniu phygital łączącym elementy świata fizycznego i cyfrowego”. Ikea przekonuje, że dzięki temu tworzy „spójne doświadczenie zakupowe, zapewniające klientkom i klientom możliwość bliższego poznania i pokochania asortymentu marki”.
Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że pierwszy taki format w Polsce powstał właśnie w Gliwicach. Nasze studio oferuje klientkom i klientom możliwość zakupu produktów bezpośrednio na miejscu. Jest to unikalne rozwiązanie, które wyróżnia nas spośród innych lokalizacji IKEA w naszym kraju. To nowatorstwo wpisuje się w naszą misję dostarczania kompleksowych rozwiązań zakupowych w środowisku sprzedaży omnikanałowej – mówi Karol Barcal, regionalny dyrektor Ikei.
Więcej o sieciach handlowych w Polsce przeczytacie w tych tekstach:
Sieć handlowa podkreśla, że koncentruje bowiem swoją ekspansję na rozwoju omnikanałowości, coraz mocniej integrując kanały cyfrowe i fizyczne, tak, aby wzajemnie się wzmacniały i współdziałały ze sobą. Marka wskazuje, że chce poprawiać i budować pozytywne doświadczenia zakupowe swoich klientek i klientów.
Nowy format
Studio planowania i zamówień to najnowszy format Ikei, który testowano przez dwa lata, od jesieni 2021 roku. Sieć wyjaśnia, że powstał jako odpowiedź na nowe potrzeby zakupowe oraz oczekiwania klientów. Ikea przekonuje, że nowy format okazał się potrzebny i jest doceniany przez konsumentów.
Pod koniec 2024 roku Ikea chce mieć w Polsce 13 studiów planowania i zamówień w różnych miastach Polski, czyli w tym roku zostaną otwarte kolejne dwa. Ikea wskazuje, że wprowadza nowe fizyczne formaty, ale jednocześnie rozwija sprzedaż i usługi online, inwestuje w dotychczasowe sklepy poprzez inwestycje w infrastrukturę magazynowo-logistyczną oraz rozwiązania OZE w swoich budynkach.