CryptoProcessing oficjalnie rozpoczyna działalność w Polsce. Już teraz współpracuje z kilkoma polskimi markami z sektora podróży i dóbr luksusowych, a to dopiero początek ich ekspansji na polskim rynku. W całej Europie firma przetwarza już ponad 800 mln euro miesięcznie, umożliwiając w tym czasie w ponad 1 mln transakcji.
CryptoProcessing to marka stworzona przez CoinsPaid, ponad 10-letnią firmę krypto, która zarządza Max Krupyshev.
Krypto mają ułatwić sklepom działalność online
Coraz więcej Polaków staje się aktywnymi użytkownikami płatności krypto. Nadszedł czas, aby skutecznie połączyć użytkowników i firmy-sprzedawców na tym rynku. Dlatego zaczęliśmy poważnie inwestować czas i pieniądze właśnie Polsce. Wnosimy nasze doświadczenie i wiedzę na polski rynek, chcąc rozszerzyć opcje płatności dla konsumentów znad Wisły - podkreśla Max Krupyshev, dyrektor generalny CryptoProcessing by CoinsPaid.
Firma trafia na rynek, który stara się podbić konkurencja, m.in. giełda kryptowawlut z polskim rodowodem zondacrypto. CryptoProcessing przekonuje sklepy niskimi opłatami (1,5% lub mniej prowizji i zero opłat konfiguracyjnych lub miesięcznych) i prostą integracją. Dzięki krypto łatwiejsze ma być również rozliczanie płatności transgranicznych.
Sklepy akceptują płatności w krypto, a same księgują w złotówkach czy euro
Czytaj więcej o kryptowalutach:
Cele są konkretne - w ciągu najbliższych 12 miesięcy firma chce dotrzeć do świadomości 60 proc. małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Do 2026 roku planuje procesować krypto płatności o wartości 200 mln euro rocznie tylko w naszym kraju. Timing wejścia CryptoProcessing na polski rynek nie jest przypadkowy. Jak zauważa Ewa Kaźmierska, odpowiedzialna za rozwój biznesu firmy w Polsce:
Już około 620 milionów ludzi na świecie posiada i używa kryptowaluty. Co więcej, od listopada 2021 roku kryptowaluty stały się w Polsce działalnością regulowaną. Do końca 2024 roku Polska ma przyjąć nowe przepisy MiCA (Markets in Crypto Assets), które jeszcze bardziej uporządkują ten rynek.
Dla konsumentów oznacza to więcej możliwości wykorzystania swoich kryptowalut w codziennych zakupach online. Dla sprzedawców - dostęp do nowej grupy klientów i potencjalnie nowych rynków, szczególnie w kontekście sprzedaży transgranicznej.