Jeszcze w tym roku w funkcjonującej na wielu rynkach na świecie aplikacji Revolut pojawi się bardzo popularny w Polsce format płatności Blik. Taką informację o współpracy fintechu z Polskim Standardem Płatności podaje „Rzeczpospolita”. Oznaczałoby to szansę na ekspansję międzynarodową Blika, ale na razie nie ma oficjalnego potwierdzenia tych doniesień, a PSP sprawy nie chce komentować. Od poniedziałku Blik jest już dostępny na Słowacji.
Współpraca Polskiego Standardu Płatności z Revolutem ma dojść do skutku jeszcze w tym roku. „Rzeczpospolita” powołuje się na „osobę dobrze zaznajomioną z tematem”, która mówi, że rozmowy o nawiązaniu współpracy między obu spółkami trwały od wielu miesięcy i zakończyły się sukcesem. Żadna ze stron nie chce jednak komentować sprawy.
Nie komentujemy tego tematu – odpisało krótko biuro prasowe Polskiego Standardu Płatności na prośbę Bizbloga o skomentowanie doniesień o współpracy z Revolutem.
Blik w Revolucie
Wdrożenie Blika do Revoluta będzie wymagało integracji obu systemów i według źródeł gazety prace w tym kierunku już trwają, ale są na razie na wczesnym etapie.
Choć według „Rzeczpospolitej” współpraca z Revolutem jest szansą na ekspansję międzynarodową Blika, na początku ta forma płatności ma być dostępna tylko dla użytkowników tej aplikacji w Polsce. Blik ma już w Polsce około 17 mln użytkowników, ale spółka Polski Standard Płatności ocenia, że istnieje potencjał na pozyskanie kolejnych, a współpraca z Revolutem miałaby to umożliwić.
Blik nie ogranicza się do polskiego rynku. PSP właśnie poinformował, że zakończono wszystkie prace wdrożeniowe i jest już dostępny dla klientów Tatra banka na Słowacji. Dzięki współpracy z PayU pierwsze sklepy internetowe na Słowacji już udostępniły metodę płatności Blik dla swoich klientów.
Więcej o Revolucie przeczytacie w tych tekstach:
Blik SK został przedstawiony na rynku słowackim już w 2023 roku po połączeniu z firmą Viamo, a Tatra banka postanowił jako pierwszy wdrożyć tę formę płatności. W ostatnim czasie decyzję o uruchomieniu Blika w pełnej integracji z aplikacją mobilną podjął mBank SK, który to rozpoczął prace związane z udostępnieniem tej usługi klientom banku w kanale e-commerce. Blik SK prowadzi intensywne rozmowy na temat kolejnych wdrożeń, które zostaną ogłoszone w najbliższych miesiącach.
Rozwój Blika
Blik funkcjonuje już od 2015 roku i działa w ramach aplikacji mobilnych banków. Dziś jest liderem płatności bezgotówkowych w Polsce i jest dostępny w prawie wszystkich bankach w Polsce i aktywnie korzysta z niego blisko 17 mln użytkowników. Generowany tymczasowy sześciocyfrowy kod pozwala na bezpieczne płatności w sieci bez podawania danych karty płatniczej.
Z myślą o dalszym rozwoju skupiamy się na rynku słowackim, w którym dostrzegamy duży potencjał. Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że potrafimy skutecznie rozwijać biznes płatniczy dzięki przemyślanej strategii, elastyczności i otwartości na różne modele długoterminowej współpracy – mówi Dariusz Mazurkiewicz, przewodniczący rady nadzorczej Blik SK.