REKLAMA

Black Week na Allegro: osiem dni, tysiące megapromocji

W Black Week 2021 co trzeci Polak szuka okazji wyłącznie online. Nic więc dziwnego, że koniec roku to jeden z najgorętszych okresów sprzedażowych w e-handlu. Nie inaczej jest w przypadku Allegro. Po wrześniowym Smart! Weeku nadchodzi listopadowy Black Week, czyli osiem dni przecen na platformie. 

Black Week na Allegro: osiem dni, tysiące megapromocji
REKLAMA

Listopadowe zakupy z okazji Black Week już na stałe wpisały się w kalendarze Polaków. Black Week na Allegro czyli 8-dniowy festiwal zakupowy, rozpocznie się w poniedziałek 22 listopada, a zakończy w Cyber Monday 29 listopada.

REKLAMA

Black Week na Allegro obejmuje produkty reprezentujące najpopularniejsze kategorie na platformie, takie jak elektronika, dom i ogród, moda, produkty dla dzieci i wiele wiele innych.

Wyniki zeszłorocznego festiwalu pokazują, że przynosi on korzyści dla sprzedających i kupujących. Sprzedawcy, którzy w poprzednim roku dołączyli do Black Week na Allegro, odnotowywali wyższą sprzedaż – o ok. 250-300 proc. więcej sprzedanych przedmiotów niż przeciętnego dnia. Warto również wspomnieć, że 80 proc. naszej sprzedaży w ramach ofert specjalnych Black Week pochodziło od sprzedawców zewnętrznych, którymi są zazwyczaj małe lub średnie firmy

mówi Aleksandra Sroka-Krzyżak, strategy director w Allegro.

Ceny na Allegro są uczciwe i przejrzyste zapewnia serwis

Jak wynika z badania przeprowadzonego w tym roku przez Allegro i SW Research, 30,1 proc. respondentów kupuje na wyprzedażach tylko w sklepach online (dla porównania - wyłącznie w sklepach stacjonarnych 20 proc.). Dlaczego tak się dzieje? Kupujący chcą zaoszczędzić czas (59,4 proc. wskazań), uniknąć tłoku (51 proc.) oraz uważają, że oferta dostępna online jest bogatsza i w korzystniejszych cenach (ok. 40 proc.). 

Co ważne, prawie 7 na 10 badanych korzystało już w przeszłość z ofert na Black Week, a prawie 90 proc. pytanych w badaniu zrealizowanym przez platformę i SW Research, odpowiedziało, że udało im się, chociaż raz, upolować naprawdę satysfakcjonującą obniżkę w tym czasie.

Co z fałszywymi okazjami, kiedy to ceny mają sugerować obniżkę towaru?

Wprowadziliśmy wiele rozwiązań, aby mieć pewność, że ceny na Allegro są uczciwe. Jednym z nich jest sposób komunikowania ceny pierwotnej ofert, które były już na naszej platformie. Pokazujemy średnią z ostatnich czterech tygodni, a nie ostatnią, sprzed obniżki. To sprawia, że zakupy na Allegro są bardziej przejrzyste

dodała Aleksandra Sroka-Krzyżak.
 class="wp-image-1598623"

Co kupujemy w czasie Black Week?

Do niedawna wyprzedaże związane z Black Friday najczęściej kojarzone były z przecenami na gadżety elektroniczne. Dzięki włączaniu się z roku na roku coraz większej liczby sklepów, postrzeganie to zmienia się.

Według badanych najlepszych obniżek należy spodziewać się w modzie (47,6 proc.), sprzęcie AGD i RTV (47,5 proc.), wspomnianej elektronice (46,4 proc.) oraz kategorii kosmetyków / perfum (32,3 proc.).

Różnice w zainteresowaniach widać, analizując płeć respondentów. Kobiety planują polowanie na najlepsze okazje przede wszystkim w modzie (prawie 48 proc.). Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki i perfumy 4 na 10 badanych planuje zakupy urodowe. Z kolei panowie nastawiają się na elektronikę (36 proc.) oraz sprzęt RTV i AGD (34,6 proc.). 

Zakupy w Black Week. W czasie promocji lubimy spontan

Czy zdarza się, że kupujących ponoszą emocje i decydują się na spontaniczne zakupy? Tak, 9 na 10 osób przyznało, że zdarzyło im się kupić coś, ponieważ skusiła ich niska cena z okazji Black Week, a nie realna potrzeba. Co ciekawe, zjawisko to jest na podobnym poziomie, niezależnie od deklarowanych zarobków badanych oraz miejsca zamieszkania.

Ponad 54 proc. badanych wstrzymuje się również z jesiennymi zakupami, licząc na lepszą ofertę cenową podczas Black Weeka. Zwłaszcza w najbardziej interesujących ich kategoriach, takich jak moda, elektronika i sprzęt RTV/AGD.
Black Week to również otwarcie sezonu na bożonarodzeniowe szaleństwo zakupów.

REKLAMA

Według wyników badania ponad 48 proc. respondentów wykorzystywało już w przeszłości ten festiwal zakupów jako okazję do kupienia prezentów. Z kolei 19,1 proc. badanych nie robiło tego wcześniej, ale zadeklarowało, że tegoroczny Black Week wykorzysta właśnie w tym celu.

Zatem jakie wydatki są planowane podczas tegorocznego szaleństwa zakupowego? Najwięcej (21 proc.) badanych wskazało, że planuje przeznaczyć na zakupy pomiędzy 251 a 500 zł, a 16 proc. nawet do 1000 zł. 

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA