REKLAMA

Allegro wprowadza nowość. Miliony Polaków czekają na nią z utęsknieniem

Bez karty lojalnościowej lub aplikacji Polak nie zrobi dziś dobrych zakupów. Sklepy nęcą klientów coraz to nowymi promkami, ale tylko za okazaniem karty lub aplikacji. Efekt? Kiedyś zmorą były wypchane portfele plastikowymi kartami lojalnościowymi. Dzisiaj nie jesteśmy w stanie połapać się w dziesiątkach aplikacji zapychających pamięci smarfonów. Allegro wpadło na pomysł, żeby połączyć wszystko w jednej miniapce.

Allegro wprowadza nowość. Polacy nie mogą się doczekać
REKLAMA

Co nas skłania do korzystania z aplikacji mobilnej? Według badania ponad 60 proc. respondentów do pobrania aplikacji Allegro przekonała wygoda wynikająca z szybkiego dostępu do platformy. Nic dziwnego, że chętnie korzystają z nowych funkcji wdrażanych w ramach miniapek, dzięki którym mają jeszcze szybszy i łatwiejszy dostęp do szeregu dodatkowych funkcjonalności. 

REKLAMA
  • Blisko 60 proc. badanych deklaruje, że chętnie skorzystałoby z rozwiązania agregującego różne aplikacje w jednym miejscu.
  • Allegro umożliwia to dzięki miniapkom - wśród nowych wdrożeń znaleźć można m.in. funkcjonalność do planowania zakupów cyklicznych czy czytnik cen.
  • Jednym  z najbardziej pożądanych przez użytkowników rozwiązań jest możliwość przechowywania w aplikacji Allegro kart lojalnościowych.

Miniapka i czytnik cen ułatwią robienie zakupów

Wśród najnowszych wdrożeń znaleźć można miniapkę do planowania zakupów cyklicznych. Daje ona prosty dostęp do listy produktów regularnie pojawiających się w naszym koszyku, takich jak środki czystości, artykuły spożywcze czy kosmetyki. Korzystając z miniapki szybko przejdziemy do interesujących nas ofert i łatwo sprawdzimy cenę. Algorytm podpowie nam nie tylko ulubione produkty, ale również znajduje je w najniższej cenie.

W ostatnim czasie Allegro udostępniło również czytnik cen, który może pomóc w codziennych zakupach na wiele sposobów: pozwala bowiem nie tylko sprawdzić na Allegro cenę interesującego nas przedmiotu oraz porównać ją z tą oferowaną przez sklep stacjonarny, ale również łatwo znaleźć na platformie produkt, który wpadł nam w oko podczas wizyty w tradycyjnym sklepie. Po wejściu w miniaplikację wystarczy jedno kliknięcie, aby zeskanować produkt i znaleźć go na Allegro. Proste porównanie dostępności i przede wszystkim ceny produktu pozwala bez wysiłku wybrać najatrakcyjniejszą ofertę.

Miniapki, które są dostępne w naszej aplikacji, mają pomóc użytkownikom w codziennych zakupach, znacząco upraszczając procesy takie jak wyszukiwanie produktu czy porównywanie cen - mówi Konrad Synoradzki, Senior Manager w Allegro.

Wspomina on również o stałej pracy nad nowymi funkcjonalnościami i rozwojem tych już dostępnych.

Tutaj znakomitym przykładem mogą być zakupy cykliczne - chcemy dać użytkownikom jeszcze szybszy dostęp do list najpopularniejszych produktów, korzystając nie tylko z historii ich zakupów, ale również trendów szerzej widocznych na naszej platformie. Tam, gdzie widzimy potencjalne punkty styku, chętnie łączymy zakupy online z tymi stacjonarnymi, czego przykładem jest nie tylko wspomniany czytnik cen, ale również rozwiązanie do przechowywania kart lojalnościowych – dodaje Konrad Synoradzki.

Najbardziej pożądana funkcja dla klubowiczów

Jak wskazują eksperci, najbardziej wyczekiwanym rozwiązaniem w aplikacji Allegro była możliwość przechowywania kart lojalnościowych - ponad 40 proc. badanych wskazało to jako jedną z najbardziej pożądanych funkcjonalności.

Najnowsze badania przeprowadzone przez SW Research dla Allegro dowodzą, że aż 86 proc. Polaków uczestniczy w programach lojalnościowych. A to, co najczęściej zniechęca ich do zostania tak zwanym klubowiczem, to konieczność instalowania zbyt wielu aplikacji. Już co piąta osoba uważa, że posiada ich zbyt wiele, za to 9 proc. chętnie miałoby ich jeszcze więcej, lecz nie może sobie na to pozwolić, najczęściej z powodu zbytniego obciążenia pamięci smartfona.

Nic więc dziwnego, że ponad połowa respondentów deklaruje, że chętnie skorzystałaby z możliwości agregacji różnych kart lojalnościowych w jednym miejscu, a blisko 60 proc. pytanych stwierdziło, że byliby zainteresowani możliwością agregacji różnych funkcjonalności.

Najpopularniejsze programy lojalnościowe

Jak wynika z badania najpopularniejsze są programy lojalnościowe, które udostępniają

  • sklepy spożywczo-gospodarskie (63 proc.);
  • stacje benzynowe (46 proc.);
  • drogerie (45 proc.);
  • sieci odzieżowe (35 proc.);

Aż 70 proc. respondentów deklaruje, że program lojalnościowy motywuje ich do robienia zakupów w danym sklepie, a 2/3 osób chętniej wybiera sklep, w którym uczestniczy w programie lojalnościowym. Niestety często uczestnictwo wiąże się z koniecznością posiadania wielu aplikacji w telefonie, co zniechęca ponad 27 proc. respondentów do zostania tzw. klubowiczem.

REKLAMA

Widzimy duży potencjał współpracy z innymi markami przy wprowadzaniu nowych rozwiązań w ramach miniaplikacji - czy to rozwijając funkcjonalność do przechowywania kart lojalnościowych, czy też tworząc zupełnie nowe, autorskie rozwiązania - informuje Konrad Synoradzki.

Konrad Synoradzki tłumaczy też, że znakomitym przykładem takiego podejścia jest miniapka stworzona we współpracy z Lego z okazji Dnia Dziecka, która zyskała ogromną popularność wśród użytkowników, dlatego jesteśmy otwarci, by, poprzez wykorzystanie technologii Allegro, odpowiadać na potrzeby zdiagnozowane przez naszych partnerów.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA