Smart! Week pozamiatał. Polacy dosłownie rzucili się na promocje ogłoszone przez Allegro
Smart! Week to coroczna cykliczna akcja Allegro. Według danych w tym roku festiwal zakupów zamknął się rekordową liczbą transakcji. A co cieszyło się największą popularnością? Produkty z kategorii supermarket, elektronika oraz zdrowie i uroda.
Festiwal Allegro Smart! Week to święto dla łowców okazji i promocji. Według danych platformy w tym roku klienci robili zakupy średnio co pół sekundy.
Najpopularniejsze kategorie wśród kupujących na Allegro
Oto najpopularniejsze kategorie podczas Smart! Week:
- Supermarket - klienci wybierali przede wszystkim produkty spożywcze i środki czystości,
- Elektronika - największą popularnością cieszył się sprzęt RTV i AGD,
- Zdrowie i uroda - klienci sięgali najczęściej po produkty urodowe,
- Dom i ogród - najwięcej transakcji zanotowały dekoracje i ozdoby.
Choć Smart! Week jest dla każdego, to subskrybenci usługi Allegro Smart! mieli możliwość skorzystania z najlepszych ofert. Tylko w ramach tych transakcji klienci zaoszczędzili łącznie ponad 18 milionów złotych. Podczas trwania promocji najlepsze oferty najczęściej sprzedawały się w aplikacji Allegro. Jak podają administratorzy, średnio co kilkadziesiąt sekund. Największą popularnością cieszyły się spodnie dresowe 4F, oczyszczacze powietrza Bissell, konsola Nintendo Switch i iPhone 14 Pro.
O tych godzinach najczęściej polowano na promocje
Użytkownicy najczęściej robili zakupy w dwóch przedziałach godzinowych - od 9.00 do 13.00 oraz od 20.00 do 23.00. Pod kątem liczby transakcji rekordowe okazały się poniedziałek (15 maja) oraz środa (17 maja).
Festiwal Smart! Week jest skierowany również do merchantów, którym platforma Allegro umożliwia dostęp do ponad 14 milionów aktywnych kupujących w Polsce i gdzie mają dostęp do narzędzi, które mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży. Według informacji, w tym roku liczba sprzedających, którzy wzięli w nim udział wzrosła o 15 proc.
I chociaż wydawać by się mogło, że rynek hamuje, jeśli chodzi o zakupy, to nawet kryzys i wysoka inflacja nie powstrzymuje Polaków przed polowaniem na promocje online A może to właśnie kryzys dopinguje klientów do większej oszczędności i kupowania produktów po preferencyjnych cenach?