REKLAMA

Takiej Żabki jeszcze nie było. Sieć postawiła na totalny eksperyment

Żabka chce być liderem innowacji, a zakupy w niej mają być nowoczesne i ekologiczne. Tak samo jak sklepy. Sieć cały czas wprowadza i testuje nowinki. Wśród nich jest nowy punkt w Poznaniu, pod nową marką oraz autonomiczne sklepy zarządzane przez Sztuczną Inteligencję, w których roboty robią hot-dogi.

Takiej Żabki jeszcze nie było. Sieć postawiła na totalny eksperyment
REKLAMA

Fotowoltaika i wykorzystanie technologii kropek kwantowych, podłoga kinetyczna zamieniająca kroki w energię, kostka antysmogowa uzupełniona zieloną ścianą roślin pochłaniającą kurz i smog - tak wygląda pierwsza w Polsce innowacyjna Żabka otwarta przy ul. Lewandów w Warszawie.

REKLAMA

Sklep naszpikowany wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami jest otwarty dla klientów od jesieni. Placówka jest swoistym laboratorium, w którym testowane są innowacyjne na skalę światową rozwiązania jak kropka kwantowa i podłoga kinetyczna.

Zainstalowaliśmy w sklepie i w jego otoczeniu ok. 20 różnorodnych rozwiązań sprzyjających środowisku. Są to między innymi szyby z kropkami kwantowymi pozyskujące energię z promieni słonecznych

- mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu firmy Żabka Polska.

Żabka starała się również wyposażyć sklep w jak najbardziej ekologiczny sposób – wykorzystano w nim meble z recyklingu czy ściany z butelek z plastiku zebranych przez osoby pracujące przy tym projekcie.

Technologie zastosowane przez Żabkę w sklepie na warszawskiej Białołęce skupiają się wokół czterech filarów, takich jak: zielona energia, drugie życie, czyste powietrze i zielony transport. Tak mają właśnie wyglądać Żabki przyszłości.

Nie wszystkie jednak technologie testowane w Warszawie okazały się trafione, choć zebrane doświadczenie jest bez wątpienia cenne. Pozwoliło ono zaprojektować nową markę sieci.

Żabka Eko Smart wkrótce w Poznaniu

Żabka otworzy wkrótce nowy punkt w Poznaniu pod szyldem Żabka Eko Smart i wygląda na to, że tak właśnie będzie nazywać się nowa seria sklepów Żabki.

Teraz robimy kolejny krok, czyli przedstawiamy klientom drugą, wzbogaconą o nowe smart rozwiązania, odsłonę tego sklepu. Z jednej strony wykorzystamy w nim technologie przetestowane w placówce w Warszawie, z drugiej – wprowadzimy zupełnie nowe, które będziemy chcieli dopiero testować i sprawdzić, czy są w stanie efektywnie wspierać działanie sklepu convenience

- mówi w serwisie wiadomoscihandlowe.pl Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich w Grupie Żabka.

Dodaje ona, że rozwiązania, które sprawdzą się w fazie testów, będą wprowadzane do całej sieci.

Serwis zapowiada, że wśród wdrożeń, które znajdą się w Żabce Eko Smart, pojawią się rozwiązania zarówno ekologiczne, jak i technologiczne, a celem sieci jest także wykorzystanie różnych rozwiązań pozwalających zoptymalizować pracę w sklepie.

Jest to np. technologia machine learning, dzięki której ekspres do kawy kontaktuje się z obsługą i sygnalizuje, kiedy należy opróżnić fusy po kawie. Są to smart rozwiązania z punktu widzenia franczyzobiorcy. Uwalniają jego czas, czas sprzedawców, pozwalają skupić się na obsłudze klienta, a przy tym są przyjazne dla planety

- tłumaczy Grabowska w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl.

Żabka ma już 50 autonomicznych sklepów Nano

Pod szyldem Żabka Nano działa już 50 innowacyjnych placówek wspieranych przez sztuczną inteligencję, co czyni Grupę Żabka największą w Europie siecią sklepów autonomicznych.

Pięćdziesiąta placówka zlokalizowana jest w przestrzeniach warszawskiej Fabryki Norblina.

Placówka ta wykorzystuje innowacyjną metodę autoryzacji i płatności za zakupy, wdrożoną we współpracy z Adyen. Wstęp do sklepu możliwy jest przy wykorzystaniu karty płatniczej – klient przed wejściem do Żabki Nano przykłada ją do terminala.

Po wykonaniu tej czynności, drzwi otworzą się automatycznie. Przy pierwszej wizycie klient podaje numer telefonu, na który otrzyma SMS z potwierdzeniem zakupów.

Gdy będzie już w środku, zakupy zajmą tylko chwilę – wystarczy, że weźmie z półki wybrane produkty i wyjdzie. Zamontowany w Żabce Nano system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. machine learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym automatycznie sfinalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu karty płatniczej.

REKLAMA

System nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.

Co ciekawe, w Żabkach Nano możemy zamówić hot-doga, który zostanie przygotowany przez specjalnego robota.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA