REKLAMA

Wakacje Polaków. Sekretne miejsca rezerwacji ujawnione

Agencja StemMark na zlecenie Kiwi.com przeprowadziła badanie, z którego wynika, że Polacy najczęściej rezerwują swoje wakacje w pracy (30 proc.) oraz... w toalecie (27 proc.). W tym roku wielu Polaków planuje co najmniej 2-3 podróże, a ponad 36 proc. badanych szykuje się na co najmniej jeden wyjazd w granicach Europy. A co najczęściej motywuje Polaków do planowania podróży? Ponad 75 proc. ankietowanych wskazuje relaks i odstresowanie.

Wakacje Polaków. Sekretne miejsca rezerwacji ujawnione
REKLAMA

Badania Kiwi.com wskazują, że apetyt Polaków na odpoczynek i wakacyjne aktywności nie maleje. Ponad 36 proc. z nas spędzi wakacje w granicach Europy. Co ciekawe, podział na podróżujących z rodziną (37 proc.) oraz singli bez dzieci jest niemal równy.

Tegoroczny sezon charakteryzuje się również zrównoważonym podziałem płci w planowaniu zagranicznych podróży – 36 proc. kobiet i mężczyzn, podczas gdy w ubiegłym roku to kobiety wiodły prym z wynikiem 42 proc. w porównaniu do 36 proc. mężczyzn - podaje Kiwi.com.

REKLAMA

Ponadto jedna trzecia respondentów planuje w tym roku odbyć 2-3 podróże po Europie, przy czym osoby podróżujące z rodziną wykazują większe zainteresowanie (31 proc.) w porównaniu do singli bez dzieci (28 proc.). Co ciekawe, również podróżujący z rodziną (36 proc.) znacznie częściej planują 2-3 podróże zarówno w Europie, jak i poza nią przewyższając w tym względzie singli bez dzieci (15 proc.).

Motywacje podróżnicze Polaków

Kiwi.com podaje, że niezależnie od wieku, płci czy sytuacji rodzinnej, główną motywacją polskich podróżników podobnie jak w ubiegłym roku pozostaje potrzeba relaksu, odpoczynku i odstresowania (ponad 75 proc.).

W tym roku wzrosło zainteresowanie Polaków eksplorowaniem i odkrywaniem nowych miejsc – 57 proc. wobec 52 proc. w 2024 roku. Dodatkowo 12 proc. respondentów planuje wykorzystać zagraniczne podróże w celach towarzyskich, by odwiedzić rodzinę i przyjaciół - informuje internetowe biuro podróży.

Jak wskazuje Kiwi.com, koszty zakwaterowania nadal stanowią główny czynnik wpływający na wybór kierunków podróży, bo są one istotne dla ponad 52 proc. respondentów, podobnie jak w roku ubiegłym. Jednak w tym sezonie większe znaczenie zyskały ceny biletów lotniczych – 43 proc. uważa je za kluczowe, w porównaniu do 29 proc. w poprzednim roku.

Świadomość dotycząca bezpieczeństwa to kolejny czynnik, którego waga wzrosła wśród polskich podróżników 42 proc. respondentów wskazuje ją jako istotny, w porównaniu do 35 proc. w zeszłym roku. Ten aspekt jest szczególnie istotny dla osób podróżujących z rodziną i dziećmi (48 proc.) - zauważa biuro podroży.

Aspekty takie, jak wydarzenia kulturalne, lokalna kuchnia oraz atrakcje turystyczne odgrywają znaczącą rolę w procesie podejmowania decyzji dla około 26 proc. polskich podróżników.

Gdzie i kiedy zazwyczaj planujemy wakacje

Badania przeprowadzone na zlecenie Kiwi.com pokazują, że jedna trzecia Polaków planuje swoje podróże, będąc w pracy (30 proc.), a 27 proc. robi to w toalecie. W grupie osób planujących w miejscu pracy najbardziej aktywni okazują się samotni rodzice (ponad 44 proc.), co prawdopodobnie wynika z ograniczonego czasu wolnego, zmuszającego ich do efektywnego wykorzystania każdej wolnej chwili.

Planowanie w toalecie jest najbardziej powszechne wśród młodych dorosłych w wieku 18-25 lat (32 proc.) oraz singli podróżujących bez dzieci (31 proc.).

Świeżo zakończone wakacje to również popularny moment na planowanie kolejnych podróży – ponad 20 proc. respondentów rezerwuje kolejną wycieczkę wkrótce po powrocie do domu. Co ciekawe, wakacyjna atmosfera bywa tak inspirująca, że 18 proc. Polaków decyduje się zaplanować kolejną przygodę jeszcze podczas trwającego urlopu - podaje Kiwi.com.

Więcej wiadomości na temat podróży można przeczytać poniżej:

Dokąd ruszą Polacy w nadchodzącą Wielkanoc

Podróżni szukający spokojnych i cichych miejsc na wielkanocny urlop powinni być przygotowani na tłumy turystów. Według analizy Kiwi.com rezerwacje na okres wielkanocny wzrosły o 60 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, a także rezerwacje grupowe, w tym rodzinne, poszybowały z 13 proc. do 21 proc.

W rankingu top destynacji prowadzą Włochy, które odnotowały 200 proc. wzrost rezerwacji w porównaniu z 2024 rokiem, a cztery włoskie miasta znalazły się w pierwszej dziesiątce. Kilka innych kierunków również zyskało na popularności w tegoroczne święta, w tym między innymi:

  • Francja: prawie 110 proc. wzrost.
  • Turcja: awans z 15. na 6. miejsce.
  • Wielka Brytania: 89 proc. wzrost.
  • Hiszpania: 72 proc. więcej rezerwacji.
  • Malta: awans z 13. na 8. miejsce.
  • Portugalia: 66 proc. wzrost.
REKLAMA

Badania przeprowadzone w marcu 2025 roku przez agencję badawczą StemMark. Metodologia: wywiady online (CAWI) Liczba wywiadów: 4595 (CZ: n = 509, SK: n = 505, HU: n = 505, PL: n = 1043, RO: n = 1023, ES: n = 1010)

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-19T17:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-19T15:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-19T08:42:39+02:00
Aktualizacja: 2025-04-19T04:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-18T20:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-18T14:47:54+02:00
Aktualizacja: 2025-04-18T09:26:05+02:00
Aktualizacja: 2025-04-18T04:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-17T11:53:17+02:00
Aktualizacja: 2025-04-17T09:40:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-16T20:40:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA